- Anoniem13 oktober 2025 om 18:17
Ik reed vandaag uit mijn werk naar huis in de auto, opeens werd ik enorm duizelig. Alles om mij heen draaide, op dat moment voelde ik mijn hart sneller kloppen, begon te trillen en had het enorm warm. Het werd zo erg dat ik niet meer normaal kon autorijden, ik ben zo snel mogelijk op een veilige plek gestopt langs de weg. Ik heb wat gedronken, iets gegeten en ben rustig verder gereden naar huis. Tijdens het rijden voelde ik me vaag, lichtjes in mijn hoofd en enorm warm. Gelukkig veilig thuis aangekomen. Nu ben ik dus thuis en voel ik me nogsteeds raar in mijn hoofd, moeilijk te omschrijven. Ik heb lichte verhoging (37,8) Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet. Ik heb een trage schildklier en er is eens ventriculaire extrasystolen gezien op een holteronderzoek met onschuldige oorzaak. Ik voel de extra slagen soms, maar verder heb ik daar geen last van. Mijn schildklierwaardes zijn stabiel. (TSH 1,6 en VT4 16,0)
1 reactieReageren
Peter (huisarts)
13 oktober 2025 om 18:58Acute duizeligheid kan natuurlijk ook niet ontstaan door een schildklier aandoening. Meestal komt de oorzaak vanuit de nek!
Reageren
Maar je zou ook iets “ onder de leden” kunnen hebben, gezien je temperatuur verhoging.
En natuurlijk moet je andere oorzaken ook uitsluiten, met name als de duizeligheid blijft.