- Wendela28 augustus 2025 om 17:16
Ik heb 2 weken geleden een zweepslag opgelopen. Fysio heeft dit vastgesteld en het is getaped. Na 1.5 week mag ik het meer belasten, maar lukt niet want been blijft dik. Dus loop nog steeds op krukken.
Er is nu een pijnlijke plek ontstaan elders in mijn kuit en ik mijn kuit en voet zijn dik en voelen gespannen. Vandaag naar de huisarts geweest en daarna bloedonderzoek. D-dimeer waarde was bijna 7000. Huisarts dacht dus: trombose. Echo in ziekenhuis gehad en er is geen trombose gevonden.
Een jaar geleden is mijn baarmoeder verwijderd. Dat is niet recent. Kun je daar nog een hoge d-dimeer waarde van hebben?
Wat voor oorzaken zouden er nog meer kunnen zijn.
Bij de echo deed mijn kuit minder pijn. Kan het ook zo zijn dat er een stolsel zat en dat deze nu verplaatst is? Er is in mijn lies, knieholte en kuit gekeken.1 reactieReageren
Peter (huisarts)
29 augustus 2025 om 17:25Als je geen trombose oorzaak bij een hoge d-dimeerwaarde kunt vinden, moet je natuurlijk naar andere oorzaken zoeken: zwangerschap, infecties, kanker.. Dus overleg met je huisarts verder , nav het onderzoek vandaag.
Reageren
En natuurlijk kan een trombose in de kuit (0-1,5%) ook een longembolie worden. Dus verder zoeken!