Al een geruime week heb ik last van 1 kuit. De pijn kwam geleidelijk op en is nu al een paar dagen hetzelfde: het steekt en knijpt bovenin mijn kuit. Het is niet dik of rood. Ben ermee bij de huisarts geweest en die vond het niet heel alarmerend, maar d-dimeer is wel geprikt. Volgens de huisarts was de waarde negatief en dus geen trombose. De waarde was 440. En toch zit het me niet lekker, de pijn neemt nog niet af. Wat kan dit zijn? En als het zo blijft, dan nogmaals d-dimeer laten bepalen? Want zo laag vind ik de waarde niet.. graag advies.
Ter info: vrouw van 35, geen overgewicht, rook niet, geen pil, niet zwanger.
Je kunt natuurlijk ipv trombose ook door vele andere dingen last van je kuit hebben.
Je zou bijvoorbeeld naar een fysiotherapeut kunnen gaan om te laten kijken of het een spier probleem is, één van de mogelijkheden.
Dat begrijp ik, er is echter geen aanleiding voor een spierprobleem (geen gekke dingen gedaan met sporten ofzo) en ik kan de pijn ook niet opwekken met rekken oid. De huisarts had ook niet het idee dat het een spierprobleem was. Maar wat dan wel kon hij ook niet echt zeggen