Zoeken Vraag het forum

Hoge bloeddruk

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sofie

Ben vorige week op controle geweest bij de cardioloog. Mijn bloeddruk was er tijdens fietsproef 150 over 105 . Dus te hoog. Ik heb echter een stressvolle periode achter de rug en thuis had ik ook soms 140 over 95. Hij heeft mij olsemartan 20 mg voorgeschreven . Ik heb het nog niet genomen omdat ik eerst thuis nog wou controleren. De hele week is hij niet hoger dan 120 over 80. Eerder nog lager 95bover 70. Kan ik het beste terug contact opnemen met cardioloog en dit aangeven of moet ik het toch nemen

4 reacties
    Reageren
    Suus

Ik zou die vraag aan de cardioloog stellen.
    Dan kan die ook je dossier bijhouden of je wel of geen medicatie neemt of nog een keer op controle zou moeten komen

Reageren
    Jannie

Mijn bloeddruk is 158/74/45 daarna E-5 gaf hij aan wie weet wat dit betekent

Reageren
    Jannie

Krijg hem niet lager en wat betekent e-5 ik gebruik carsatan en iets voor vocht in de benen hyper……

Reageren
    John (moderator)

Wat de E5 betekend zou je terug moeten kunnen vinden in de gebruiksaanwijzing

Reageren
Reageer op: Hoge bloeddruk
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.