Hallo, ik ben 31, werk op de OK EN ik heb zelf ook al 5 jaar arm klachten. Al jaren heb ik van ales gehoord: ulnaropathie, ontsteking, verkorte pees, schouder slijmbeursontsteking en noem maar op.
Inmiddels na een aantal keer een blauwe arm ben ik doorverwezen en daar zien ze dat mijn vena subclavia volledig afgekneld word door VTOS en NTOS door waarschijnlijk een haakvormige vervorming bij mijn sleutelbeen op de 1ste rib. Mijn klachten:
- vaak een verkleurde arm
- een ‘spasme’ stekend pijn en onmogelijk om mijn arm te buigen na 90 graden( dus richting mijn gezicht gaat al niet meer). Iets te ver geeft een soort spasme en pijnaanval van elleboog binnenkant tot schouder oksel, en onderarm. Dit begon met steken van secondes en inmiddels is dit 20 minuten ondraaglijk pijn. Na die 20 minuten word mijn arm slap en verkleurd. (Dit heb ik nog niemand horen zeggen) dus ik vraag me af hoe ver mijn NTOS EN VTOS inmiddels is verergerd.
Ik hoor deze week of ik geopereerd ga worden in het UMC en ben benieuwd of er nog andere mensen zijn met soortgelijke TOS klachten en hoe het is verlopen.. ik ben bang dat ik af kom van de VTOS maar dat de heftige spasmes nog blijven door jaren niet mijn arm buigen..
Ik wil jullie ook waarschuwen om dit soort klachten serieus te nemen gezien mijn collega kort geleden een longembolie en trombose arm heeft gekregen door de VTOS. Neem het serieus en ga erachteraan! Vele mensen weten te weinig over dit ziekte..