Zoeken Vraag het forum

Hartoverslagen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Goedemorgen,

Ik heb sinds een jaar tijd af en toe last van hartoverslagen. Ik ben bekend met angst en stress maar probeer dit nu zo goed mogelijk te beperken.
    Het is sinds een paar weken wel wat erger geworden, als ik in de ochtend een overslag voel blijft het de hele dag aanhouden. Wat ik ook merk is als ik praat over iets wat ik spannend vind het ook meteen voelbaar is.

Nu vraag ik me af of het echt alleen maar stress/angst gerelateerd is of dat het ook door vitamines e.d. kan komen, met name magnesium en vitamine C.

Ik hoor graag van jullie wat ik het beste kan doen.

Alvast bedankt.

7 reacties
    Reageren
    Suus

Een magnesium teveel kan voor klachten zorgen, evenals een tekort.
    Die klachten lijken erg op elkaar, waardoor mensen soms denken een tekort te hebben en bij gaan slikken, terwijl ze juist teveel magnesium binnen krijgen.
    Als je denkt dat je teveel of te weinig magnesium binnen krijgt, laat dan even bloedprikken, dan weet je waar je staat en of het nemen van een supplement wel verstandig is.
    Vitamine C plas je bij een overschot uit, dat zal waarschijnlijk geen problemen geven.
    En je klachten passen idd ook heel goed bij stress/angst/chronische hyperventilatie.

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor uw reactie.
    Ik ben 30 jaar en verwacht niets geks te hebben met mijn hart aangezien ik gezond leef, niet rook, drink met mate en redelijk aan beweging doe.
    Daarnaast heb ik ook al meerdere ECG’s gehad in 1 jaar tijd en is mijn bloeddruk altijd in orde.
    Ik voel ook de hele dag een gespannen gevoel van binnen maar blijf me angstig voelen over de overslagen die ik voel.
    Ik ben ook erg hypochondrisch wat niet echt helpt..

Wat kan ik hier t beste mee?

Reageren
    Suus

Je zou de hypochondrie met de huisarts kunnen bespreken, zodat je daar begeleiding bij krijgt.
    Daarmee pak je gelijk de oorzaak van de door stress veroorzaakte klachten aan.
    En een fysiotherapeut kan je helpen met ademhalings- en ontspanningsoefeningen.

Reageren
    Anoniem

Oke zal ik doen.
    Als er iets geks was hadden ze dat toch wel gezien op de ECG? Of bij lichamelijke controle en bloedonderzoek?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou dan zeker gezien of gevonden zijn

Reageren
    Anoniem

Ik heb sinds een 1,5 ook last van een trillend ooglid alleen links.
    Komt dit ook door stress angst spanning?

Reageren
    John (moderator)

Ja dat kan heel goed

Reageren
Reageer op: Hartoverslagen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.