Goedemorgen,
Ik heb sinds een jaar tijd af en toe last van hartoverslagen. Ik ben bekend met angst en stress maar probeer dit nu zo goed mogelijk te beperken.
Het is sinds een paar weken wel wat erger geworden, als ik in de ochtend een overslag voel blijft het de hele dag aanhouden. Wat ik ook merk is als ik praat over iets wat ik spannend vind het ook meteen voelbaar is.
Nu vraag ik me af of het echt alleen maar stress/angst gerelateerd is of dat het ook door vitamines e.d. kan komen, met name magnesium en vitamine C.
Ik hoor graag van jullie wat ik het beste kan doen.
Alvast bedankt.
Een magnesium teveel kan voor klachten zorgen, evenals een tekort.
Die klachten lijken erg op elkaar, waardoor mensen soms denken een tekort te hebben en bij gaan slikken, terwijl ze juist teveel magnesium binnen krijgen.
Als je denkt dat je teveel of te weinig magnesium binnen krijgt, laat dan even bloedprikken, dan weet je waar je staat en of het nemen van een supplement wel verstandig is.
Vitamine C plas je bij een overschot uit, dat zal waarschijnlijk geen problemen geven.
En je klachten passen idd ook heel goed bij stress/angst/chronische hyperventilatie.
Bedankt voor uw reactie.
Ik ben 30 jaar en verwacht niets geks te hebben met mijn hart aangezien ik gezond leef, niet rook, drink met mate en redelijk aan beweging doe.
Daarnaast heb ik ook al meerdere ECG's gehad in 1 jaar tijd en is mijn bloeddruk altijd in orde.
Ik voel ook de hele dag een gespannen gevoel van binnen maar blijf me angstig voelen over de overslagen die ik voel.
Ik ben ook erg hypochondrisch wat niet echt helpt..
Wat kan ik hier t beste mee?
Je zou de hypochondrie met de huisarts kunnen bespreken, zodat je daar begeleiding bij krijgt.
Daarmee pak je gelijk de oorzaak van de door stress veroorzaakte klachten aan.
En een fysiotherapeut kan je helpen met ademhalings- en ontspanningsoefeningen.
Oke zal ik doen.
Als er iets geks was hadden ze dat toch wel gezien op de ECG? Of bij lichamelijke controle en bloedonderzoek?
Dat zou dan zeker gezien of gevonden zijn
Ik heb sinds een 1,5 ook last van een trillend ooglid alleen links.
Komt dit ook door stress angst spanning?
Ja dat kan heel goed
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies