Vorige week is er geprobeerd infuus te prikken voor een CT-scan.
Dit lukte niet er is in mijn elkeboogholte geprikt bovenop mijn hand en op mijn pols, mijn hand en pols zijn blauw geworden maar nu sonds gisteren 6 dagen later had ik een verdikkingtje in de binnenkant van mijn hand. Nu vandaag dag 7 heb ik een behoorlijke blauwe plek in mijn hand.
Ter aanvulling deze arm is "kapot' door chemo behandeling vorig jaar. Moet ik her iets mee of niet?
Niet vervelend of aanvallend bedoeld, maar waarom.wacht je tot vrijdagavond met vragen "of je daar iets mee moet"?
Waarom niet eerder op de dag of in de week even de huisarts om advies gebeld? Nu stel je je vraag op een forum, waar geen arts is om de situatie te beoordelen.
Blauwe plekken na een infuus kunnen voorkomen, maar
met je voorgeschiedenis dat die arm beschadigd is door de eerdere chemo, zou ik toch even de huisartsenpost bellen zodat een arts kan bepalen of er naar gekeken zou moeten worden.
En de huisartsenpost is dus eigenlijk niet bedoeld voor "gevallen " die de eigen huisarts ook gewoon voor het weekend had kunnen zien.......
Ik vraagt dit op vrijdag avond omdat ik het blauw in de hand ook pas op vrijdag avond ondekt.
Ik weet ook dat de huisartsenpost hier niet voor bedoeld is vandaar hier mijn vraag............. Beetje raar antwoord ook!
Maar vriendelijk bedankt hoor
Ik vind het geen raar antwoord.
Met de voorgeschiedenis die jij hebt, vind ik persoonlijk het niet verantwoord om via een forum advies te vragen (en geven!!) over een probleem met die arm.
Een verkeerd advies zou voor jou hele nare gevolgen hebben.......
Omdat je hier geen artsen hebt die kunnen beoordelen of er naar gekeken.zou moeten worden, kun je beter op safe spelen en voor het weekend even contact met je huisarts opnemen. Of dus wel met de huisartsenpost als je wel tot vrijdagavond wacht.
Je schrijft, zoals ik het lees, dat je al een week blauw bent en zwelling hebt, als je dat normaal na een infuus niet hebt, is dat in jou geval een reden om even met de huisarts te overleggen.