Zoeken Vraag het forum

Ijzergebrek?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Miliaa

Hallo,

Hopelijk kan iemand met mij meedenken. Vanwege een chronische nierziekte ben ik onder behandeling bij een internist nefroloog. Onlangs heb ik wederom bloedafname laten verrichten. Dit was de uitslag:

HB 8.4, ijzer 24, ferritine 40, transferrine 2.9, transferrine verzadiging 33, transferrine/log ferritine 1795. Die laatste was begin juni 17311.

Oftewel, alle waarden vallen binnen de kaders, behalve de laatste. In mei 2022 heb ik om die reden een ijzerinfuus gehad, dit heeft geholpen tot het nu weer gaat zakken. Ook heb ik een gastroscopie gehad, waar geen bijzonderheden te zien waren.

Goed om te melden is dat ik 3x per week ijzertabletten inneem (op voorschrift internist). Ik heb een gezond en gevarieerd eetpatroon. Wel heb ik vaak darmklachten, zoals buikpijn, opgezette buik, zou dat iets kunnen betekenen?

Uiteraard bespreek ik dit met mijn internist, maar hem spreek ik pas over 2 weken en ben alvast benieuwd.

Alvast bedankt!

Groetjes, Mila

1 reactie
    Reageren
    Suus

Als je bij een internist onder behandeling bent, zou ik het daar bespreken. Liever twee weken wachten en dan overleggen met iemand die je dossier kent en relevant op je vragen/klachten kan inspelen, dan nu antwoorden krijgen van mensen die het misschien goed bedoelen,maar geen één van allen arts zijn of jou dossier kennen. Dat kan voor verkeerde tips en onrust zorgen.

Reageren
Reageer op: Ijzergebrek?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.