Zoeken Vraag het forum

Duizelig na hartoverslag

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bruno

Goedeavond,

Ik zit ergens mee wat mij veel stress geef. Elke keer wanneer ik zo een hartoverslag ervaar, voel ik erna duizelig en daarnaast heel erg angstig. Verder voel ik dat me ademhaling tekeer gaat. Verder krijg ik ook het gevoel dat ik ga flauwvallen.

Ik heb dit elke keer nadat ik zo een hartoverslag krijg. Hoe kan dit eigenlijk? Het neemt me leven gewoon over!

8 reacties
    Reageren
    Suus

Zou je dat niet beter met je huisarts kunnen bespreken?

Zodat die naar de oorzaak kan kijken?

Reageren
    John (moderator)

Omdat je gaat hyperventileren nadat dat gevoel hebt gehad.

Reageren
    Bruno

Dat heb ik gedaan. De dokter schuift het snel naar stress of angst. Maar het is toch heel vreemd dat ik direct na 1 sec nadat ik zo een hartoverslag, meteen duizelig en kortademig voel. Dat kan toch niet zomaar hyperventilatie zijn?

Reageren
    John (moderator)

Jawel hoor. Op het moment dat je dat voelt, schiet je gelijk in de stress en angst voor je hart en ga je hyperventileren . En waarschijnlijk hyperventileer je vaker en meer

Reageren
    Bruno

Kunnen deze hartofslagen of extrasystolen ook komen door verkeerde manier van ademhalen? Wat kan ik het beste tegen doen?

Reageren
    Suus

Hyperventilatie is een verkeerde manier van ademhalen.

Je kunt voor hulp naar een fysiotherapeut gaan.
    Die kan je leren om te herkennen wanneer je hyperventileert en hoe je dat doorbreken kunt, door o.a. ademhalings oefeningen

Reageren
    Bruno

Kun je ook onbewust hyperventileren zonder dat je hier eigenlijk echt een reden voor heb? Ik heb de laatste tijd last van continu misselijkheid en vooral wanneer ik een hartoverslag heb gehad. Vervolgens is me buik zo erg opgeblazen alsof het bijna ontploft. Voel me dan zo duizelig, gespannen, kortademig en pijn op me borst.

Ik voel niet echt gestresst en gespannen, want ik heb hier ook niet echt een reden voor.

Reageren
    John (moderator)

Kunnen kan dat wel. Ergens is er dan iets niet helemaal goed gegaan met je ademhaling. Maar daar is dan in principe ook een reden voor geweest

Reageren
Reageer op: Duizelig na hartoverslag
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.