- Michel29 maart 2023 om 11:33
Hallo,
Ben bekend met hart overslagen, hartkloppingen, hypochondrie en stress en paniekaanvallen. Deze laatste 2 veroorzaken bij mij meedere lichamelijke klachten zoals overactieve blaas, pds maar ook hartkloppingen en overslaan. Keer ambu aan huis gehad wegens hele erge overslagen, hartfilmpje was goed en stress en vooral paniek was de boosdoener. Ook meerdere malen bij de huisarts geweest en telkens, verschillende huisartsen, vonden ze niks raars en zagen ze geen reden om mij verder te laten onderzoeken. Deze overslagen duurden soms weken, niet continu al waren er momenten dat bijna om de 3 slagen een overslag zat of dat het uren duurde voordat mijn hart weer ” normaal” deed. 1 ding is tot nu toe altijd het zelfde geweest. De manier waarop. De beroemde harde slag, gevoel dat je hart een slag mist, wat dus niet zo is en dan meerdere snelle hartslagen achter mekaar. Plus het bonzen op je borstkas waardoor je moet kuchen.
Nu sinds gisteren, na paar maand er geen last van hebben gehad, is het weer raak. Alleen deze keer toch anders dan anders. Wel weer dat gebons in je borstkas/keel. De onregelmatigheid. De snellere hartslagen alleen wat voor mij nieuw is dat het slag missen nu soms 10 keer 15 keer achter mekaar door gaat. Lijkt dan of mijn hart voor seconden lang heel traag is. Kon net zelfs timen zolang duurde t en kon 14 seconden lang deze trage hartslag tellen en als ik dat zou doortrekken na 1 minuut kwam ik op 30 slagen per minuut. Dus ipv 1 overslag en dan wat snellere slagen leek t nu wel 6 7 8 overslagen achter mekaar. En niet eenmalig maar al meerdere keren vanmorgen. Kan dit ook bij stress , paniek , overslaan behoren of lijkt dit toch wat anders en wel, weer, een dokters bezoek waard