- Anoniem10 november 2022 om 14:42
Hematocrietwaarde staat 36 en er staat een L voor .. normaal moet die tussen 37-46% zijn .. moet ik me zorgen maken ivm het krijgen van leukemie of een groter risico hebben om leukemie te krijgen..
12 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 november 2022 om 09:05dat is toch maar een heel kleine afwijking….
ReagerenAnoniem11 november 2022 om 16:16Kan dat kwaad John? Hè ik daardoor meer risico om bloedarmoede of leukemie te krijgen
ReagerenJohn (moderator)
11 november 2022 om 16:59Nee. Het is zoals ik al schreef maar een geringe afwijking
ReagerenAnoniem11 november 2022 om 17:01Hoe kan ik die waarden hoger krijgen ?
ReagerenJohn (moderator)
11 november 2022 om 17:05Gezonde voeding, zorgen dat je voldoende vitamines binnenkrijgt en ijzerhoudende groente eten
ReagerenAnoniem11 november 2022 om 22:10Ik eet wel gezond mss nog iets meer variëren dan ofzo alhoewel ik wel veel afwissel.. bicarbonaat stond ook wat laag.. Ligt dit dan ook aan voeding
ReagerenJohn (moderator)
11 november 2022 om 22:15Ik kan in de bloedwaarden helemaal niets raars of afwijkends vinden. Behalve dan een lichte verlaging van het hematocriet. Die verlaging is verwaarloosbaar. Ik denk dat je je toch vooral om niks druk aan het maken bent. Wellicht een angststoornis?
ReagerenAnoniem13 november 2022 om 01:55Ja idd heb wel een angststoornis maar als je het wel ziet staan dan denk je erover na .. vb als ik harde stoelgang heb dan pers ik te hard en dan zit er bloed in stoelgang .. langs de ene kant denk ik ok het is van het persen maar langs de andere kant ben ik wel ergens bang want bloed in stoelgang is nooit niet goed toch ?
ReagerenCatootje13 november 2022 om 08:03Harde stoelgang kan ook te maken hebben met voedingspatroon. Eet je voldoende oplosbare vezels en krijg je voldoende voedingsstoffen binnen? Tekort aan onder andere vitamine B en magnesium hebben ook invloed op je stoelgang, die aangestuurd wordt door je zenuwstelsel. Zou uitkijken met persen en beter een wc-krukje gebruiken onder je voeten. Wat je voedingspatroon betreft de snelle suikers vermijden.
ReagerenAnoniem13 november 2022 om 08:44Aan mijn voeding zal het niet echt liggen want ik eet wel gezond hoor. Ik denk eerder dat het door te hard persen komt want bij normale stoelgang heb ik dit niet. Ik hoop althans dat het niet ernstig is want ben nogal rap angstig
ReagerenAnoniem13 november 2022 om 09:03Ik zal er ook bij vermelden dat ik 5 maand terug een volledige ct scan van de buik heb laten nemen waaruit blijkt dat ik dyspepsie heb dat is een verteringsprobleem.. uit de sc scan is niks verkeerd uitgekomen alles was goed in de buik.. vraag me af zou zich dan zo snel in mijn darmen iets kunnen ontwikkelen na 5 maand ?
ReagerenJohn (moderator)
13 november 2022 om 14:26Bloed bij de stroelgang zal toch van het hard persen zijn. Aambeien wellicht. Zorg dus dat je ontlasting zachter is. Drink minimaal 2 liter water per dag en eet dagelijks een stuk vers fruit
Reageren