Zoeken Vraag het forum

lage onderdruk, en laag hb gehalte

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Esther

Mijn zwager is in het ziekenhuis opgenomen, viel herhaaldelijk flauw. Daarnaast had hij al enkele dagen last van een scheeftrekkend gezicht, overmatig gevoelig voor geluiden, en al langere tijd bloedverlies bij de ontlasting.
    Nu is zijn Hb gehalte binnen 9 uur van 8,4 naar 7,4 gezakt. Na een flauwte was zijn bloeddruk 54/78. (veel te laag). Het bloedverlies wat hij bij de ontlasting heeft is te veel voor aambeien.
    In het ziekenhuis willen ze echter niets doen, vinden ze de gegevens nog niet alarmerend (ziekenhuis in Heerlen), ik vind het allemaal wel erg vreemd, zeker met het scheeftrekkend gezicht.
    Daarbij komt ook nog eens dat zijn moeder is overleden aan aneurysma, van de buikaorta. In het ziekenhuis willen ze echter hier niet naar kijken, vinden het onzin.

Hebben ze gelijk, maken we ons te veel zorgen?

3 reacties
    Reageren
    Esther

Oh ja,
    zijn bloeddruk is inmiddels gestegen naar 65/135 De onderdruk wil niet echt verder naar boven.

Reageren
    Anneke

Bij een acuut aneurisma daalt de bloeddruk ineens heel erg snel, dus die mening van het ziekenhuis deel ik.

Blijkbaar verliest de patient al langere tijd bloed via de anus. Dit kan het tekort aan Hb verklaren. De lage bloeddruk met als mogelijk gevolg flauwvallen is ook in verband met elkaar.

Voor zover u met scheef trekken van het gezicht iets neurologisch bedoelt, kan ik dat verder niet uit uw verhaal opmaken.

De patient is op dit moment op de beste plek waar hij kan zijn; in de handen van artsen en er kan uitgebreid onderzoek worden gedaan.

Wees geduldig tot er meer bekend is over de medische toestand van de patiënt, ook artsen kunnen niet toveren…

Sterkte gewenst trouwens.

Reageren
Reageer op: lage onderdruk, en laag hb gehalte
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.