Zoeken Vraag het forum

Bloeddruk veel te hoog ?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Stef

Ik heb vandaag mij bloeddruk gemeten bij me oma thuis. Zei heeft zo een metertje. Bovendruk was 180. En onderdruk was 120.
    Ik ben 23 jaar oud. 180 cm en 84 kilo. Moet ik me zorgen maken en de dokter bellen ?

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

En wat was dat voor een metertje?

Reageren
    Stef

Omron m3 gewoon een echte bloeddruk meter. Die heeft zei moeten halen van de dokter om zichzelf in de gaten te kunnen houden. Ik heb 2 keer gemeten 2 keer zo hoog

Reageren
    John (moderator)

Dat is dan niet goed. Morgen dan even een afspraak maken bij je huisarts want je bloeddruk is te hoog
    Alvast even geen koffie, geen drop en minder zout gaan gebruiken

Reageren
    Stef

Is het gevaarlijk deze hoogte of hoef ik me niet zo druk te maken?

Reageren
    Stef

Ik heb ook flinke spataders op mij been. En als ik op mij rug lig gaan mij armen en mij achter hoofd vaak tintelen. Weetniet of dat er mee te maken zou kunnen hebben ?

Reageren
    John (moderator)

Hoog genoeg om er mee naar de dokter te gaan in ieder geval. Levensgevaarlijk is het niet

Reageren
    John (moderator)

Dat zou ik zo ook niet kunnen zeggen

Reageren
    Stef

Isgoed bedankt voor de reactie. Ik ga morgen de dokter bellen en maak me al iets minder druk.

Reageren
Reageer op: Bloeddruk veel te hoog ?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.