- Anoniem23 augustus 2022 om 19:59
Ik heb mijn uitslag van mijn bloedtest gekregen.
Mijn NT pro BNP waarde is iets hoger:
133 ipv 115 dat het maximum mag hebben
Wat betekent dit?
Het feit dat ik enorm veel stress heb de laatste tijd, kan dit dit cijfer verhogen?
24 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 augustus 2022 om 20:27Als je door de stress een hoge bloeddruk heb t zou dat kunnen
ReagerenAnoniem23 augustus 2022 om 20:49John (moderator)
23 augustus 2022 om 20:57Ze is verhoogd. Daar zal dan verder naar gekeken moeten worden. Maar ik neem aan dat de uitslag nog met je besproken gaat worden door de arts die het onderzoek heeft aangevraagd
ReagerenAnoniem23 augustus 2022 om 21:03De arts zelf zegt dat dit onder de 300 is dus geen paniek.
Dit zou zelfs een vals positief kunnen zijn volgens hem.
Ik heb veel stress en angst de laatste dagen.
ReagerenJohn (moderator)
23 augustus 2022 om 21:09Dan probeer je er niet zo druk over te maken. Bij hartproblemen zou de waarde in ieder geval veel hoger moeten zijn
ReagerenAnoniem23 augustus 2022 om 21:19Probleem is dat ik dit onderzoek niet bij mijn vaste arts heb gedaan en veel uitleg kreeg ik niet daarmee dat ik het hier even vraag.
Kan u mij mss uitleggen wat NT pro BNP eigenlijk voor staat of wat ermee bedoeld wordt?
ReagerenJohn (moderator)
23 augustus 2022 om 21:21Waar heb je dat dan laten doen en waarom?
ReagerenAnoniem23 augustus 2022 om 21:41Wel ik heb het bij een andere arts laten doen omdat mijn dokter met verlof is.
ReagerenJohn (moderator)
23 augustus 2022 om 21:42Maar waarom dan?
ReagerenAnoniem23 augustus 2022 om 21:54Wel, ik had wat last op mijn borst. Vermoedelijk een slechte beweging gedaan. Dz dokter bloed genomen en onderandere hartfunctie nagekeken.
Troponine was 0,005 dus dat is goed
Reageren
Maar die NT pro BNP was iets hoger.John (moderator)
23 augustus 2022 om 21:57Dat kan wel eens voor komen. Dat is echter niet verontrustend.
Reageren
Vraagje: Heb je een angststoornis?Anoniem23 augustus 2022 om 22:02Ja,ik heb ocd en heb de laatste tijd redelijk wat angst.
Stress en ik merk dat ik ook wat afgevallen ben.
Waarom?
ReagerenJohn (moderator)
23 augustus 2022 om 22:13Omdat ik meerdere topics van je voorbij heb zien komen die me daaraan doen denken. Is verder niet zo belangrijk, maar dan begrijp ik de andere topics beter. Zou het niet kunnen dat de klachten op de borst meer met stress te maken hadden dan met een aandoening of ziekte?
ReagerenAnoniem23 augustus 2022 om 22:17Oeps… Betrapt.
Wel. Ik heb die pijn gekregen door mij te bukken, daarmee dat ik aan een slechte beweging denk. Omdat ik ineens een steek kreeg.
Maaaar…
Zo’n 18 jaar geleden had ik zeer veel stress omdat ik toen leerde auto rijden. Toen ook pijn op de borst/middenrif. Heb toen een cardioloog gezien maar mijn hart was picobello in orde. Het kwam puur van mijn zenuwstelsel.
Reageren