- Vraag29 december 2021 om 01:34
Ik ben een jongen van 18 en maak me zorgen over mijn hart. Ik sport al mijn hele leven en doe geen drugs/alcohol/roken. Om eerlijk te zijn eet ik wel ongezond, maar mijn bmi is gewoon goed doordat ik veel sport. Echter heb ik vaak last van hartoverslagen, dit gebeurt eigenlijk bijna altijd bij bepaalde situaties: bijvoorbeeld als ik net heb gelegen en dan in een keer opsta, of als ik heb gezeten/gestaan en dan ga bukken. Dan slaat mijn hart meestal 5-10 keer een slag over wat erg beangstigend is. Ook gaat mijn hart erg snel kloppen als ik inadem. Is dit ernstig? Kan het zijn dat ik een hartritmestoornis heb? En wat is de oorzaak? Groeten.
3 reactiesReagerenVraag29 december 2021 om 13:15?
ReagerenSuzan29 december 2021 om 13:20Het is hier geen 24/7 service,je moet soms even geduld hebben voor je antwoord krijgt…..
Het uppen van je topic heeft dus ook geen zin, als er geen moderator online is, komt er ook geen antwoord.Denk je dat je vraag spoed heeft,bel dan je huisarts of 112
ReagerenJohn (moderator)
29 december 2021 om 13:26Ik denk niet dat het hartoverslagen zijn. Het kan wel zo zijn dat je je hartslag op dat moment niet goed voelt.
bijvoorbeeld als ik net heb gelegen en dan in een keer opsta, of als ik heb gezeten/gestaan en dan ga bukken.Â
Dit zijn momenten dat je bloeddruk even zakt omdat je snel overeind komt of plotseling bukt. Dat kan lijken alsof je hart overslaat, maar dat is niet zo.
Reageren