Zoeken Vraag het forum

Hartkloppingen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Vraag

Ik ben een jongen van 18 en maak me zorgen over mijn hart. Ik sport al mijn hele leven en doe geen drugs/alcohol/roken. Om eerlijk te zijn eet ik wel ongezond, maar mijn bmi is gewoon goed doordat ik veel sport. Echter heb ik vaak last van hartoverslagen, dit gebeurt eigenlijk bijna altijd bij bepaalde situaties: bijvoorbeeld als ik net heb gelegen en dan in een keer opsta, of als ik heb gezeten/gestaan en dan ga bukken. Dan slaat mijn hart meestal 5-10 keer een slag over wat erg beangstigend is. Ook gaat mijn hart erg snel kloppen als ik inadem. Is dit ernstig? Kan het zijn dat ik een hartritmestoornis heb? En wat is de oorzaak? Groeten.

3 reacties
    Reageren
    Vraag
    Suzan

Het is hier geen 24/7 service,je moet soms even geduld hebben voor je antwoord krijgt…..
    Het uppen van je topic heeft dus ook geen zin, als er geen moderator online is, komt er ook geen antwoord.

Denk je dat je vraag spoed heeft,bel dan je huisarts of 112

Reageren
    John (moderator)

Ik denk niet dat het hartoverslagen zijn. Het kan wel zo zijn dat je je hartslag op dat moment niet goed voelt.

bijvoorbeeld als ik net heb gelegen en dan in een keer opsta, of als ik heb gezeten/gestaan en dan ga bukken. 

Dit zijn momenten dat je bloeddruk even zakt omdat je snel overeind komt of plotseling bukt. Dat kan lijken alsof je hart overslaat, maar dat is niet zo.

Reageren
Reageer op: Hartkloppingen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.