Vraag medicatie hartkloppingen

  • #1

    Hallo, ik kreeg einde 2019 het medicijn Metoprolol 50 mg voorgeschreven omdat ik last had van hartkloppingen (na de eerste check is dit verlaagd naar 25 mg omdat mijn bloeddruk te laag werd) , 2 weken geleden ben ik zonder overleg (omdat ik in wissel zat van huisarts) gestopt met het slikken omdat ik zo duizelig ervan werd, dit had ik natuurlijk niet mogen doen. Nu is het zo dat ik afgelopen vrijdag op de bank uit het niets ineens hele erge hartkloppingen kreeg en daarvan ook schrok en in hyperventilatie raakte, ik heb gelijk weer een tablet ervan geslikt. Nu vraag ik mij af komt dit doordat ik die 2 weken was gestopt of zou dit een andere aanleiding hebben? Zelf begin ik nu weer heel erg moe te raken van de medicatie en in de avond kan ik amper slapen omdat mijn hartslag zo "zwak" pompt, nu wil ik er gewoon het liefste van af, aangezien er verder ook niks mis is met mijn bloeddruk. Ik ben behoorlijk radeloos, mijn overleg met de huisarts is pas over een week.

    Reactie
    #2

    Zomaar stoppen kan dat wel veroorzaken maar doorgaans is er dan ook nog een andere reden. Stress bijvoorbeeld

    Reactie
Reageer op: Vraag medicatie hartkloppingen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief