Zoeken Vraag het forum

miniem verschil boven- en onderdruk

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • ceni

De laatste tijd is er maar weinig verschil tussen de boven en onderdruk, meestal zo’n 7 tot 9 punten. Vandaag was het 113/107. Ik ben ook voortdurend moe. Wat betekent het als er zo weinig verschil is?

11 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat betekend in ieder geval dat je bloeddruk niet goed is je daarmee naar de huisarts moet gaan

Reageren
    ceni

Dank je John. De huisarts weet het echter ook niet. Hij zei vorige week dat ik na het weekend de cardioloog maar moet bellen. Dat ga ik ook doen, maar ik was benieuwd wat de betekenis is van zo’n klein verschil.

Reageren
    John (moderator)

Je hebt in ieder geval hoge bloeddruk

Reageren
    ceni

Het is nu duidelijk. De cardioloog heeft vastgesteld dat ik longoedeem heb. Nu ik diurethica krijg, normaliseert de bloeddruk.

Reageren
    John (moderator)

Oorzaak in ieder geval gevonden en er zijn dan ook medicijnen voor.

Reageren
    ceni

Inderdaad. Dank in elk geval voor de reacties.

Reageren
    kris

mijn bloeddruk schommelt van 10/8 en dan 8/7 en dan 12/9 is dat normaal

Reageren
    Suus

@Kris Als je er ongerust over bent of je niet goed voelt, bel dan even de huisartsenpost

Reageren
    Alias

Wat zijn dat voor waarden? Moet ik het x 10 doen? 100 over 80? 80 over 70? 120 over 90?

Heb je het over je bloeddruk? En hoe krijg je 80 over 70 voor elkaar? Is het apparaat stuk?

Reageren
    Merel

Ik heb een bovendruk van 89 en onderdruk van 75
    Bij huisarts gemeten
    Ik vind het verschil met boven en onderdruk klein, is dat normaal?

Reageren
    Peter (huisarts)

Het is geen te klein verschil.
    Het gaat niet om de verschil tussen boven en onderdruk, maar om de gemiddelde waarden van boven en onderdruk EN de vergelijking met vorige waarden, de tendens.

Reageren
Reageer op: miniem verschil boven- en onderdruk
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.