Zoeken Vraag het forum

Druk borst en steek tussen schouderbladen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik ben een vrouw van 21 en vorige week had ik last van druk op de brost(kas). Ik denk dat dit te maken had met de stress van corona. Dat hield een paar dagen aan en ebde toen weg. Enkele dagen later werd ik ongesteld en had ik veel pijn aan mijn borsten. Toen de ongesteldheid over was, bleef ik pijn houden aan mijn rechterborst (pijn die je ook voelt bij ongesteldheid) met uitstralingen naar mijn schouder, rechterbovenkant rug, arm, hand en nek en kaak. Dat is nu een beetje weg maar soms voel ik het nog wel en heb ik ook af en toe pijn aan mijn linkerborst. Ook heb ik sinds gister soms een pijnlijk punt tussen mijn schouderbladen. Dit is niet de hele tijd, maar het voelt soms als een klein steekje ofzo. Ik ben bang voor een hartaanval of iets met mijn hart. Of is dit van de stress? Mijn hart ligt iets gedraaid en ik heb toen ik geboren werd had ik gaatjes in mijn hart (de dokter in ziekenhuis vertelde mij toen ik op de basisschool zat dat deze waren dichtgegroeid).

Ik hoor graag van jullie!

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar zo iets o ver te zeggen. Heb je vaker angst- of paniekaanvallen?

Reageren
    Anoniem

Ja, soms enkele gehad. Ik hou het ik de gaten, maar ik voel wel als ik me er zorgen over maak wordt het erger. Het is een soort visuele cirkel.

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat je de klachten dan toch ook daaraan gerelateerd zijn.
    Doe eens de test op:
    https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren
    Anoniem

Ik heb 2 frozen shoulders van februari . Injecties in gehad. Veel verlichting. Echter nu stekende pijn schouderblad. Ik wordt er erg angstig van en blijf maar denken dat het iets ergs is.  Galstenen longaandoeningen en hartaandoeningen zijn uitgesloten dmv onderzoek.  Vanmiddag naar de fysio. Hoop dat hij me verder kan helpen.. Ik weet hoe meer zorgen ik me maak hoe erger het wordt.

Reageren
    Anoniem

Excuus had niet vermeld ben een vrouw van 48 jaar en werk veel met de pc en muis met kant waar het pijn doet.

Reageren
    John (moderator)

Dan kan het dus heel goed een overbelasting zijn. Ga met de klacht naar een fysiotherapeut

Reageren
    Anoniem

Dank voor uw reactie ik heb vanmiddag een afspraak bij de fysiotherapeut.

Reageren
    Anoniem

Ik ben zojuist geweest verkramping over de schouderblad spier.  Triggerpoints behandeld . En goede tip meegehad muizen met ergonomische pen. Dit wilde ik toch nog even terugkoppelen

Reageren
    John (moderator)

Dank je voor de terugkoppeling en succes en beterschap verder

Reageren
Reageer op: Druk borst en steek tussen schouderbladen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.