Zoeken Vraag het forum

Druk op borst

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,
    Ca. 6 weken kreeg ik voor het eerst last van druk op mijn borst en benauwdheid. Ik ben hiervoor naar de dokter geweest, die weet mijn klachten aan spanning en stress. Wat best kan kloppen aangezien ik in een hectische periode zat van tentamens en deadlines. Na het maken van de tentamens verdwenen mijn klachten grotendeels. Nu merk ik echter al een paar dagen dat ik soms weer last heb van druk op mijn linker of rechter borst, ook heb ik soms last van mijn rug en regelmatig last van boeren. Weet iemand waar deze klachten op kunnen duiden?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat is zonder onderzoek moeilijk e zeggen. Het kan door je maag worden veroorzaakt. als je op dit moment nog stress op spanningen hebt, kan dat ook de oorzaak zijn. Je zou dan bijvoorbeeld kunnen hyperventileren.

Reageren
    Anoniem

Wat zou u aanraden, is het verstandig om weer even naar de dokter gaan of kan ik het beter even afwachten? Momenteel wacht ik nog op een cijfer misschien zorgt dat onbewust nog voor spanningen.

Reageren
    John (moderator)

[quote]Momenteel wacht ik nog op een cijfer misschien zorgt dat onbewust nog voor spanningen.[/quote] Dit zal ongetwijfeld wel voor stress en spanningen zorgen en kan dan voor klachten zorgen.

Ik zou nog even afwachten totdat je dat cijfer hebt.

Reageren
    Anoniem

Inmiddels vrijdag mijn cijfer (een goed resultaat) terug gehad. Helaas heb ik ook dit weekend last gehad van steken/prikkels rond de linker en rechter borst, een vol gevoel en last van mijn buik. Vanavond hoop ik weer een goede nachtrust te hebben, als de klachten morgen nog aanwezig zijn ga ik maar weer even langs de dokter.

Reageren
    John (moderator)

Het kan wel even duren voordat de klachten weer helemaal weg zijn.

Reageren
Reageer op: Druk op borst
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.