- Sammie17 december 2019 om 05:28
Hallo, ik ben een vrouw van 27 jaar en ik zit de laatste paar weken met een probleem. Misschien een lang verhaal, maar dan is het tenminste iets duidelijker. Normaliter ging mijn hartslag rond de 82 in rust. Nou is het mij dus al een paar weken opgevallen dat hij bijna nooit meer zo “laag” is. ( voor mij is dat laag). Hij schiet nu van 82 ineens naar 96 en van 96 ineens naar 116. Nou lag ik laatst op de bank en werd duizelig en kreeg hartkloppingen. 140 zo ong ging mijn hart. Kreeg het niet rustig. Ambulance erbij gekomen en nam me mee naar het ziekenhuis. 2 hartfilmpjes gemaakt, waar mn hart iid snel op ging maar mn hart klopte toen regelmatig. Heb wel een repolarisatiestoornis, maar dit heeft er niks mee te maken. Wel bleek dat ik een extreem ijzertekort heb en als gevolg daarvan bloedarmoede. Ik vraag mij dus af of deze rare wisselingen ineens van hartslagen, te maken kan hebben met de bloedarmoede en of dit ook weer zal weg gaan als de bloedarmoede opgelost is. Ook of het schadelijk is, want mijn hart gaat op veel momenten van de dag gewoon hartstikke snel en voor mijn gevoel onregelmatig. Nou heb ik dus nog een laatste vraag. Ik heb de instant hart rate app en voor de gein gebruikte ik m tijdens het ziekenhuisbezoek om te kijken of hij klopte met de monitor van het ziekenhuis en het was echt heel accuraat. Nou lag ik dus gisteren op de bank mn hartslag te meten, ging gewoon 84. Toen was ik even afgeleid, terwijl ik mn vinger er gewoon op had. Ik stond toen op en legde mijn telefoon weg. Toen ik terugliep en mn telefoon pakte stond er op de app dat mijn hartslag 209! Ging. Heb dit echt nog nooit gezien en gebruik de app al jaren. Je kon ook echt de puls zien dat het supersnel ging. Ik vond dit zo raar en beangstigend. Kan je boezemfibrilleren zien op zown app of is dat echt alleen vast te stellen op een ECG. ?
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 december 2019 om 12:30Gooi die app maar weg ! Dat die in het ziekenhuis klopte was puur toeval.
Reageren
Boezemfibrileren heb je niet want dat hadden ze in het ziekenhuis wel gezien.
Doe eens de test op:
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/Sammie17 december 2019 om 21:52Nou weggegooid heb ik m zeker ! Werd er alleen maar angstig van. Weet je trouwens ook of de hartkloppingen dan uitgelokt kunnen worden door de bloedarmoede ? En bedankt voor het antwoorden.
ReagerenJohn (moderator)
17 december 2019 om 22:03Niet meteen door bloedarmoede, maar wellicht wel door angst/stress
ReagerenSammie17 december 2019 om 22:27Kunnen angst en stress echt zulke hoge hartkloppingen geven joh? En al zou de hartapp wel gelijk hebben van de 209 slagen, dan zou dat toch hartstikke gevaarlijk zijn?
ReagerenJohn (moderator)
17 december 2019 om 22:33Die app werkt niet.
Reageren
Met 209 hartslagen zou je uitgeteld zijn.
Stress/angst kunnen dat wel veroorzakenSammie17 december 2019 om 22:47Nou John,
je bent wel echt de enige die mij deze week gerust heeft kunnen stellen dus bedankt daarvoor in ieder geval.
ReagerenJohn (moderator)
17 december 2019 om 22:56Graag gedaan
ReagerenRJ18 december 2019 om 13:10Anemie (bloedarmoede) is een veelvoorkomende oorzaak voor hartkloppingen. Zien we vaak bij vrouwen als gevolg van ijzertekort (menstruatie). Ga eens langs je huisarts voor advies wat betreft anticonceptie en/of ijzersuppletie.
Reageren