John (moderator)
7 juni 2019 om 21:46Zo zou ik dat nou ook weer niet willen zeggen. Ik geloof best dat je de klachten als zodanig ervaart, en het voor jou zo voelt, alleen de oorzaak is discutabel
Anoniem7 juni 2019 om 22:00Het is gewoon heel vervelend dat ik al zo lang deze klachten heb.. en het eigenlijk nooit heel duidelijk is wat het nou is en waar het nou vandaan komt. Ik heb momenteel niet zo’n normaal leven en daardoor word er veel getwijfeld over waar het nou door komt. Het ene versterkt namelijk weer het ander.
Hoop toch dat het ooit wat duidelijker gaat worden en ik mijn school leven etc weer door kan gaan zetten.
ReagerenJohn (moderator)
7 juni 2019 om 22:16Het belangrijkste is, dat je gaat proberen er niet op te letten. En dat gezegd hebbende, weet ik natuurlijk heel goed dat dit erg moeilijk is.
ReagerenAnoniem7 juni 2019 om 22:19Wat ik al zei ik let er al veel minder op. Maar je kan er pas echt minder op gaan letten als je weet waar het vandaan komt. Nu blijft het een vraagteken.. en ben je er automatisch meer mee bezig. Als ik wist waar alles vandaan zou komen zou ik er veel minder mee bezig zijn.
ReagerenJohn (moderator)
7 juni 2019 om 22:26Dat is natuurlijk waar.
Reageren
Mijn verklaring zou de volgende zijn:
Omdat je histamine gebruikt heb je een verhoogde hartslag. In sommige situaties zul je de hartslag heel goed kunnen voelen. Deze wordt afgewisseld door harde en zachtere slagen. Die zachtere slagen neem je niet waar, en voelen voor jou als overslag aan.
Je hebt de klachten (overslagen) ook waargenomen me de holter en de eventrecorder neem ik aan. Als het dus overslagen aren geweest, dan waren e door de holter en de eventrecorder vastgelegd. Maar daar was alleen de tachycardie ( hoge hartslag) op te zien.Anoniem7 juni 2019 om 23:04Daar zou je zeker gelijk in kunnen hebben. Denk ook dat er toch wel een groot gedeelte ontstaat door de histamine. Vind het enorm moeilijk om mij aan het dieet te houden.. Ik ga ook zeker nog een allergietest laten doen en mij beter laten informeren voor tips etc.
Ik heb natuurlijk ook steken op de borst. Dit zou misschien tietze kunnen zijn? Bij aanraking doet dit namelijk ook heel erg pijn.. en in het verleden heeft mijn huisarts gezegd dat ik dit best wel heel goed zou kunnen hebben.
Ik heb ook nog een vocht ophoping bij het maagkuiltje/middenrif. Hier is eigenlijk nooit heel serieus naar gekeken.. terwijl ik hier toch heel veel last van heb. Ik slaap inmiddels op een bepaalde manier om de pijn te verzachten, ik vermijd te lang zitten, ik vermijd te veel bukken, ik probeer niet zoveel te eten en ik probeer strak zittende kleding te vermijden. Van dit soort dingen krijg ik namelijk meer last. De psychiater heeft het eindelijk nu besproken met een chirurg en ik hoop dat ik daar dan ook wat duidelijkheid over ga krijgen.
Ik denk dat als ik goed weet waar alles vandaan komt, ik automatisch meer rust en minder zorgen begin te krijgen. Ik denk dat de lichamelijke klachten misschien dan ook wel wat afnemen, want het is natuurlijk ook een deel stress/zorgen. Dit heb ik ook gemerkt na de uitslagen van de cardioloog. De klachten bleven wel maar voelde mij wel rustiger in mijn hoofd.
Als alles duidelijk is, hoop ik dat ik met mijn klachten kan leren omgaan.
ReagerenJohn (moderator)
7 juni 2019 om 23:07Tietze is natuurlijk een mogelijkheid..
ReagerenAnoniem24 juni 2019 om 23:50Hallo,
ben ik weer. Mijn klachten zijn helaas nog steeds het zelfde.. ik heb inmiddels een longfoto achter de rug, op verdenking van een middenrifbreuk (hernia). Hier kwam niks uit.
Ik heb nu pas geleden een mail gekregen van mijn psychiater dat zij met een mdl arts heeft gesproken. Ze heeft mijn klachten vertelt en volgens de mdl arts is een afspraak maken wel een goed idee. Ze zij hierbij ook dat er meer aandacht mag besteden worden aan de hartkloppingen? Nu snap ik niet helemaal wat maag darm en lever te maken hebben met hartkloppingen? Ja misschien met eten.
Zou iemand mij hier wat uitleg over kunnen geven? En waarom ik naar een mdl arts word gestuurd?
ReagerenJohn (moderator)
24 juni 2019 om 23:52Aangezien de psychiater die keuze heeft gemaakt, zou je die vraag dus aan de psychiater moeten stellen
ReagerenAnoniem26 juni 2019 om 16:07Hallo,
Ja dat klopt.
Ik heb de laatste tijd toch een hoop vage aanvallen.. Ik heb dit al meerdere keren gehad, maar sinds een tijdje is dit er opeens weer. Ik word dan heel erg draai duizelig uit het niets, ik begin dan te zweten en mijn hoofd word ontzettend zwaar, op een gegeven moment word mijn lichaam dan heel slap en val ik letterlijk op de grond.. mijn hartslag gaat dan ook omhoog en begint dan zwaar te kloppen, maar dit zal wel komen door de paniek. Ik vind het heel raar dat dit zo uit het niets komt opzetten.
Ik slik ook nog steeds de beta blokkers. Ik slikte voorheen 25 mg maar omdat ik volgens de cardioloog een rebound effect krijg, mag ik nu 2x 25 mg slikken. Ik slik nu 25 mg in de middag en de avond. Ik vraag mij altijd af of dat niet teveel is voor een gezond hart? De cardioloog zou het natuurlijk wel weten wat hij doet maar alsnog. Ik heb wel veel meer last van duizeligheid sinds ik deze medicijnen slik.
Ik hou mij nog steeds niet echt aan mijn histamine vrije dieet.. Dit is misschien ook niet zo slim. Ik heb ook veel meer last sinds dit warme weer.
Ik slaap nog steeds laat in rond 04:00/04:30 en ik ga er dan uit om 11 uur. Ik merk dat mijn lichaam toch heel vermoeid is (trillen bij wakker worden). Ik beweeg nu ook veel meer, ik fiets elke dag met mijn vader zo’n 7/10 km. Ik merk wel dat mijn lichaam het zwaar heeft met deze plotselinge veranderingen. Misschien komen daar ook wel de bovenstaande klachten vandaan?
ReagerenJohn (moderator)
26 juni 2019 om 23:42De “aanvallen” die je beschrijft, lijken toch heel erg op hyperventilatie klachten
Reageren