- Sophie8 januari 2019 om 14:13
Hallo, ik ben een vrouw van 48 jaar. Vijf jaar terug erg veel ladt van hartoverslagen. Huisarts geweest, ecg laten maken en een 24 uurs ecg. Conclusie was geen hartritmestoornissen dus niks om mij zorgen over te maken. Soms periodes gehad helemaal geen ectra overslagen, soms best veel last. Nu de laatste week heel erg, ferig naar huusarts, ecg gehad die ziet er hoed uit. Ben zekf gaan bijhouden hoeveel hartoverslagen per 24 uur en dat was ongeveer 98 keer. Mijn vraag is, ondanks dat de ecg er goed uitziet, moet ik mij nog veel zorgen maken. Zijn 100 overslagen veel? Alvast heel hartelijk dank!
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
8 januari 2019 om 23:55Je kunt wel het gevoel hebben, dat het overslagen zijn, maar daarmee is niet gezegd dat het ook daadwerkelijk zo is.Tenzij ze zijn vastgesteld met een ECG. Heb je misschien veel stress/spanningen?
ReagerenSophie14 januari 2019 om 08:27Ja het zijn wel degelijk hartoverslagen, is gezien op ecg. En nee heb geen last van spanningen. Wel is het de ene dag erger dan de andere dag. Slik ook metropolol 25 Mg.
ReagerenJohn (moderator)
14 januari 2019 om 23:16Als ze op het ECG te zien waren, dan zullen het onschuldige hartoverslagen zijn. Anders had je een verwijzing gekregen voor de cardioloog. Maar als je er erg ongerust over bent, kun je de huisarts wel om een verwijzing vragen naar de cardioloog
ReagerenMiepje17 januari 2019 om 11:24Heb je ook periodes dat je er geen last van hebt? En als je ze wel hebt, is dit dan in de periode dat je moet menstrueren?
Ik bedacht mij dit gisteren opeens omdat het bij mij opeens samenviel en het mij aan het denken zette. Toen deze link gevonden.
Ik vond het redelijk plausibel. Maar had er nooit eerder bij stil gestaan.
Reageren