- An22 november 2018 om 21:18
Goedenavond.
Net heel wat hartoverslagen na elkaar. Wel 8 a 10 denk. Zat bijna geen normale slag tussen. Ben wel bekend met overslagen. Maar niet zo achter elkaar. Is dit ernstig?Paar weken geleden trouwens ecg gehad en die was goed.
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
22 november 2018 om 22:24In principe zou dat geen kwaad kunnen als er geen afwijkingen op het ECG waren. Heb je vandaag stress/spanningen gehad?
ReagerenAn22 november 2018 om 22:41Ja best wel. Niet extreem. Zat net rustig op de bank toen het begon. Nu denk ik dat het zo weer kan opkomen. Maakt me angstig.
ReagerenJohn (moderator)
22 november 2018 om 23:14Ik denk toch dat het alles met stress te maken heeft. Doe eens de test op:
Reageren
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/Catootje23 november 2018 om 08:37Ik zou vooral denken aan de rol van voeding en tekorten aan voedingsstoffen. Belangrijk is om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, zodat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft. Stoffen als histamine en tyramine kunnen zorgen voor ontregelingen in je lichaam. Dat soort stofjes zit in kaas, eieren, zuurdesem, vette vis, zuurkool, champignons. Smaakversterker, bepaalde kruiden en alcohol versterken de werking van histamine en tyramine.
Veel mensen komen stofjes tekort als magnesium, vitamine B en D en omega 3. Je zou advies kunnen vragen aan een orthomoleculair therapeut. Eventuele medicatie, waaronder ook de pil, kan ontregelend werken.
Reageren