- Tammo12 december 2018 om 18:31
Hi! Ik heb de laatste week regelmatig last van een soort hartbons of overslag. Het is wat moeilijk uit te leggen, maar het lijkt net alsof er een wat zwaardere hartslag bij zit. Is ook maar 1 bons of slag en er gaat een lichte vlaag door mn borstkas en keel (duurt nog geen halve seconde).
Heb 1 keer gehad dat het drie bonzen aanhield. Het gebeurt vrijwel alleen maar in rust, als ik op m’n bureaustoel zit of als ik op de bank lig/zit. Bij inspanning voel ik me niet per se anders dan normaal. Fiets regelmatig naar m’n werk (6km) en doe dat op redelijk stevig tempo. Klachten alleen in rust, dus!
De frequentie neemt wat toe de laatste dagen, net zoals m’n bewustzijn hierover. Nu lees je veel over stress (ik heb wel wat stress), maar ik herken me niet in pijnklachten oid. Het houdt je echter wel bezig en ik vraag me af of het ook iets anders kan zijn dan kloppingen oid.
6 reactiesReagerenTammo12 december 2018 om 18:32Las ook iets over fladderen. Het voelt meer als een fladderig gevoel dan echt heel erg kloppingen of bonsen (dat heb ik wel eens na een inspanning – zoals iedereen denk ik – maar zo’n kloppend gevoel is het niet.
Het is wat lastig te beschrijven 😉
ReagerenJohn (moderator)
12 december 2018 om 20:44doe eens de test op:
Reageren
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/Tammo13 december 2018 om 10:36Score van 43, ook weer niet torenhoog.
Vandaag maar eens afwachten, geen koffie en gaat tot dusver goed.
ReagerenJohn (moderator)
13 december 2018 om 22:15Nee, maar wel hyperventilatie
ReagerenAnoniem18 augustus 2022 om 17:32Hoi forum leden.
Ik heb soms wel 100x en soms wel veel vaker hart overslagen en soms voelt het als fladderen. Mijn huisarts heeft een ecg gemaakt en komt tot conclusie dat er niks met het hart aan de hand is. Hij noemt het extrasystole en daar kun je 100 jaar mee worden… heeft iemand daar ook ervaring mee?
ReagerenJohn (moderator)
18 augustus 2022 om 17:42Daar hebben wel meer mensen last van. Het is inderdaad een onschuldig verschijnsel.
Reageren
Heb je veel stress/spanningen of angsten?