Zoeken Vraag het forum

Rare bons, hartoverslag of hartkloppingen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Tammo

Hi! Ik heb de laatste week regelmatig last van een soort hartbons of overslag. Het is wat moeilijk uit te leggen, maar het lijkt net alsof er een wat zwaardere hartslag bij zit. Is ook maar 1 bons of slag en er gaat een lichte vlaag door mn borstkas en keel (duurt nog geen halve seconde).

Heb 1 keer gehad dat het drie bonzen aanhield. Het gebeurt vrijwel alleen maar in rust, als ik op m’n bureaustoel zit of als ik op de bank lig/zit. Bij inspanning voel ik me niet per se anders dan normaal. Fiets regelmatig naar m’n werk (6km) en doe dat op redelijk stevig tempo. Klachten alleen in rust, dus!

De frequentie neemt wat toe de laatste dagen, net zoals m’n bewustzijn hierover. Nu lees je veel over stress (ik heb wel wat stress), maar ik herken me niet in pijnklachten oid. Het houdt je echter wel bezig en ik vraag me af of het ook iets anders kan zijn dan kloppingen oid.

6 reacties
    Reageren
    Tammo

Las ook iets over fladderen. Het voelt meer als een fladderig gevoel dan echt heel erg kloppingen of bonsen (dat heb ik wel eens na een inspanning – zoals iedereen denk ik – maar zo’n kloppend gevoel is het niet.

Het is wat lastig te beschrijven 😉

Reageren
    John (moderator)
    Tammo

Score van 43, ook weer niet torenhoog.

Vandaag maar eens afwachten, geen koffie en gaat tot dusver goed.

Reageren
    John (moderator)

Nee, maar wel hyperventilatie

Reageren
    Anoniem

Hoi forum leden.

Ik heb soms wel 100x en soms wel veel vaker hart overslagen en soms voelt het als fladderen. Mijn huisarts heeft een ecg gemaakt en komt tot conclusie dat er niks met het hart aan de hand is. Hij noemt het extrasystole en daar kun je 100 jaar mee worden… heeft iemand daar ook ervaring mee?

Reageren
    John (moderator)

Daar hebben wel meer mensen last van. Het is inderdaad een onschuldig verschijnsel.
    Heb je veel stress/spanningen of angsten?

Reageren
Reageer op: Rare bons, hartoverslag of hartkloppingen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.