- Anonym2 augustus 2021 om 17:32
Elke dag heb ik een periode varierend van een paar minuten tot een uur waarin mijn hart erg hard bonst. Mijn hartslag is niet sneller dan normaal, alleen het bonzen is gewoon harder. Ik voel de hartslag ook vaak in de rug en/of hoofd of borstkas.
Tijd geleden stress gehad maar nu niet echt meer.Kan dit kwaad of is dit onschuldig?
10 reactiesReagerenJohn (moderator)
2 augustus 2021 om 20:44Het kan toch nog een nasleep van de stress zijn…
ReagerenAnoniem9 augustus 2021 om 11:30Herkenbaar.. ik heb dit nu ook. Ben een tijdlang erg ziek geweest en omdat er niets gevonden kon worden, werd ik een beetje angstig. De ziekteverschijnselen zijn inmiddels redelijk over.. maar heb nu sinds een aantal dagen het idee dat mijn hart harder klopt. Ik voel het bonzen in mijn linkerborst. In rust is mijn hartslag gemiddeld zo’n 70SPM, dus dat lijkt me niet zorgwekkend toch?
ReagerenAnoniem9 augustus 2021 om 12:52Het voelt ook een beetje als een gejaagd/zenuwachtig gevoel..
ReagerenJohn (moderator)
9 augustus 2021 om 15:28Dat is niet zorgwekkend en mogelijk een gevolg van wat stress/spanningen
ReagerenAnoniem9 augustus 2021 om 16:42Heb net even gevoeld en mijn hart bonst gewoon regelmatig. Slaat niet over en gaat ook niet sneller dan anders. Het enige is dus dat ik hem erg hard voel bonzen in mijn borst, alsof ik teveel koffie heb gehad, wanneer is dit zorgwekkend?
ReagerenJohn (moderator)
9 augustus 2021 om 16:51Nee, dat zal dus van spanningen/stress zijn
ReagerenKlaas10 augustus 2021 om 17:51Hoe merk je hartkloppingen? Moet je hart dan sneller/langzamer gaan? Of is harder bonzen ook een teken?
ReagerenJohn (moderator)
10 augustus 2021 om 21:16Harder bonzen kan ook
ReagerenKlaas12 augustus 2021 om 09:53De huisarts heeft een paar testjes gedaan bij mij, maar hij kon niets afwijkends vinden. Snelheid was normaal en het hart maakte geen gekke sprongen. Hij dacht dat het wellicht kon komen door de antibiotica-kuur die ik heb gebruikt…
ReagerenCatootje12 augustus 2021 om 23:17Stress kan een rol spelen maar ook je voedingspatroon kan van invloed zijn. Denk aan een schommelende bloedsuikerspiegel, histaminerijke en tyraminerijke voedingsmiddelen maar ook bepaalde toevoegingen als smaakvesterker. Denk ook aan tekorten aan voedingsstoffen. altijd belangrijk om te streven naar een rustige ademhaling.
Reageren