Zoeken Vraag het forum

Hartkloppingen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anonym

Elke dag heb ik een periode varierend van een paar minuten tot een uur waarin mijn hart erg hard bonst. Mijn hartslag is niet sneller dan normaal, alleen het bonzen is gewoon harder. Ik voel de hartslag ook vaak in de rug en/of hoofd of borstkas.
    Tijd geleden stress gehad maar nu niet echt meer.

Kan dit kwaad of is dit onschuldig?

10 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het kan toch nog een nasleep van de stress zijn…

Reageren
    Anoniem

Herkenbaar.. ik heb dit nu ook. Ben een tijdlang erg ziek geweest en omdat er niets gevonden kon worden, werd ik een beetje angstig. De ziekteverschijnselen zijn inmiddels redelijk over.. maar heb nu sinds een aantal dagen het idee dat mijn hart harder klopt. Ik voel het bonzen in mijn linkerborst. In rust is mijn hartslag gemiddeld zo’n 70SPM, dus dat lijkt me niet zorgwekkend toch?

Reageren
    Anoniem

Het voelt ook een beetje als een gejaagd/zenuwachtig gevoel..

Reageren
    John (moderator)

Dat is niet zorgwekkend en mogelijk een gevolg van wat stress/spanningen

Reageren
    Anoniem

Heb net even gevoeld en mijn hart bonst gewoon regelmatig. Slaat niet over en gaat ook niet sneller dan anders. Het enige is dus dat ik hem erg hard voel bonzen in mijn borst, alsof ik teveel koffie heb gehad, wanneer is dit zorgwekkend?

Reageren
    John (moderator)

Nee, dat zal dus van spanningen/stress zijn

Reageren
    Klaas

Hoe merk je hartkloppingen? Moet je hart dan sneller/langzamer gaan? Of is harder bonzen ook een teken?

Reageren
    John (moderator)

Harder bonzen kan ook

Reageren
    Klaas

De huisarts heeft een paar testjes gedaan bij mij, maar hij kon niets afwijkends vinden. Snelheid was normaal en het hart maakte geen gekke sprongen. Hij dacht dat het wellicht kon komen door de antibiotica-kuur die ik heb gebruikt…

Reageren
    Catootje

Stress kan een rol spelen maar ook je voedingspatroon kan van invloed zijn. Denk aan een schommelende bloedsuikerspiegel, histaminerijke en tyraminerijke voedingsmiddelen maar ook bepaalde toevoegingen als smaakvesterker. Denk ook aan tekorten aan voedingsstoffen. altijd belangrijk om te streven naar een rustige ademhaling.

Reageren
Reageer op: Hartkloppingen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.