- Robert31 mei 2018 om 16:41
Hallo,
Ik ben 16 jaar oud.
ik wil even wat vertellen misschien weten jullie wat het is en kunnen jullie mij misschien geruststellen.
3 weken geleden heb ik erg last gekregen van angst en stress omdat ik al mijn zorgen in de wereld op me neem (waar ik nu mee probeer te stoppen). 2 weken daarvoor was er een mede leerling overleden vanwege een verkeersongeval. 3 weken geleden was ook bijna het einde van het meivakantie, en ik sta niet al te best voor school, ik houdt me daar ook best veel mee bezig. Dus ik heb eigenlijk 3 dingen waar me ik tegelijk mee zorgen ging maken. Het begon met dat ik 1,5 week ging hyperventileren en pijn op mijn borst had, ik was kortademig en ik ademde snel. Te diep eigenlijk. ik nam toen vaak een rusttablet maar dat werkte niet vaak dus ik heb wel eens tot 4-5 uur in de nacht wakker gelegen (ik kreeg ook vaak in de nacht dat ik opeens recht overeind schoot en naar adem hapte). De laatste 1,5 week is dat een beetje over gegaan doordat ik ademoefeningen heb gekregen van een logopedist. Maar toen kreeg ik andere klachten. Ik kreeg pijn op mijn borst (vooral links boven, en soms kreeg ik steken in het midden. Ik had ook niet echt een eetlust meer, maar ik kon het wel als het moest. Ik kreeg ook pijn onder mijn linker rib (waar ik denk dat de maag zich bevindt). Daar heb ik nu nog soms last van. Ik heb ook last van mijn linkerschouder en mijn linkerdeel van mijn nek en ook mijn linkerarm (Ik denk dat dit komt doordat ik doordat ik in de nacht opeens wakker schok dat ik met mijn volle gewicht op mijn linker arm/schouder ging leunen).
Kunnen jullie iets hiermee en kunnen jullie me vertellen wat het is?
Met vriendelijke groet,
Robert
16 jaar5 reactiesReagerenJohn (moderator)
31 mei 2018 om 17:30Dat zijn toch klachten die door angst/spanningen en hyperventilatie worden veroorzaakt. Het zou beter zijn om met de klachten naar een psycholoog te gaan
ReagerenRobert31 mei 2018 om 17:44Hallo Tandor,
Ik heb ook hartkloppingen en angst voor hartaanval Door mijn klachten.
Is dit onterecht?
Groeten
Robert
ReagerenJohn (moderator)
31 mei 2018 om 17:53Daar hoef je je geen zorgen over te maken. ook de hartkloppingen komen door angst/spanningen en hyperventilatie
ReagerenRobert31 mei 2018 om 19:19Catootje31 mei 2018 om 20:45Bij hyperventilatieklachten spelen onzekerheid, perfectionisme, teveel hooi op je vork nemen enz een rol. En als je meer met de ander bezig bent hoef je niet aan jezelf te denken. Toch begint het bij jezelf. Meer aan jezelf denken, anders kom je met je adem in de knoop. Wat je kan doen om te ontspannen is de rescue remedie te nemen. De rescue ‘nacht’ werkt extra tegen het piekeren en zet je weer op de grond. Die mag je overigens ook overdag gebruiken.
Wat het lichamelijke stuk betreft is het belangrijk om te zorgen voor een stabiele bloedsuikerspiegel, door te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren kunnen meehelpen om je bloedsuikerspiegel stabiel te houden en je zenuwstelsel te versterken. Had zelf last van duizeligheid en hyperventilatieklachten door een tekort aan vitamine B12.
Reageren