Home / Hart, bloed & bloedvaten / Combinatie lage bloeddruk en een kater
Beste,
Als 19 jarige student houd ik van uitgaan, en dan ook (veel) biertjes drinken. Sinds enkele maanden heb ik echter veel meer last van een kater dan voorheen.
Zweten bij geen fysieke inspanning, zweethanden, buikpijn, afwezig en benauwd. Wanneer ik de dag na het stappen terug reis met de trein naar mijn hometown lijken dese symptonen erger te worden, vooral het zweten en benauwd hebben.
Naast de erge kater heb ik de laatste tijd ook meer last van mijn lage bloeddruk. De lage bloeddruk heb ik al mijn hele leven trouwens. Nu vraag ik mij af of de lage bloeddruk de kater verergerd (of andersom)?
Om de kater proberen te verminderen drink ik als ik thuis kom veel water. Voor de lage bloeddruk probeer ik veel vocht, suiker en zout binnen te krijgen.
Hopelijk weet iemand het antwoord. De groeten van een student met een erge kater die in de trein zit,
Theebee
Overmatig alcohol gebruik kan je bloeddruk doen verlagen. Dan ontstaat er een slechte vochtverdeling in je lichaam,mede door de alcohol.. Kater en bloeddruk hebben dan op die manier invloed op elkaar
(Overmatig) alcoholgebruik zorgt voor schommelingen in je bloedsuikerspiegel, berooft je lichaam van allerlei vitaminen en mineralen, waaronder zink, magnesium en vitamine B; naast dat het nog veel meer ontregelingen in je lichaam geeft. Zo is het ook een belasting voor je lever. Een kater is een waarschuwing dat je je lichaam geweld aan doet. Denk ook aan het langetermijneffect.
Als je slim bent drink je een bakkie thee, Theebee, en misschien een enkele keer een goed glas wijn.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!