Hallo iedereen,
Sinds een jaar nu ofzo, kamp ik met een aardig probleem. Het gebeurt altijd de nacht na een nachtje uitgaan. Ik val dan in slaap en plots voel ik dat mijn hartslag significant de hoogte in gaat. Het gebeurt ook altijd de eerste minuten van het slapen want als ik dan wakker word, zijn er misschien vijftien minuten voorbij gegaan.
Weten jullie misschien meer?
MVG
Wat is precies jouw probleem, of jouw vraag? Het is bekend dat alcohol de hartslag versnelt. Waarschijnlijk merk je het pas als je rustig in bed gaat liggen...
Mijn hartslag versnelt pas als ik in slaap dommel. Soms krijg ik dan echt van die hele levendige dromen. Zoals er precies iemand in m'n kamer rondstapt. Soms zijn die dromen er niet en hoor ik een bepaald geluid en schiet m'n hartslag de hoogte in. Zodra ik terug ontwaak, zakt m'n hartslag onmiddelijk. Dit gebeurt meestal ongeveer een kwartier nadat ik in bed lig.
Een kater houd je over na (veel) teveel alcohol te hebben genuttigd. Anders gezegd: je was dus dronken. Dronkenschap is een vergiftigingsverschijnsel. Waarschijnlijk probeert je lichaam de gifstof kwijt te raken en ervaar jij dit sterk doordat je rustig in bed ligt. Het lijkt mij voor de hand liggend dat je tijdens uitgaan minder alcohol drinkt. Ik denk dat jouw probleem zich dan vanzelf zal oplossen.