- Evievie29 maart 2018 om 19:03
Na een heftige netelroos aanval heb ik vandaag mijn bloeduitslagen binnen gekregen. En er zijn een paar afwijkende leverwaardes: ik ben een vrouw van 39, rook en drink niet. 4 jaar geleden is wel mijn galblaas verwijderd ivm galstenen. Heb wel wat overgewicht (BMI 30,5) de uitslagen waren als volgt: AF 93, ASAT 23, LD 159, GGT 46, ALAT 35. Ik begreep dat voornamelijk de GGT verhoogd was. Gezien het feit dat ik nauwelijks (1 glas per maand) alcohol drink, snap ik niet hoe deze verhoogd kan zijn. Iemand een verklaring op basis van bovenstaande gegevens?
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
29 maart 2018 om 19:15Dat de GGT verhoogd is, kan door de verwijderde galblaas komen. Of bijvoorbeeld door medicijngebruik
ReagerenCatootje30 maart 2018 om 11:06Lijkt me fors overgewicht. Dan zou je de insulineresistentie moeten aanpakken middels evenwichtige voeding en bepaalde vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren die helpen je bloedsuikerspiegel stabiel te houden en de insulinegevoeligheid helpen te verbeteren. Het beste zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment.
Bij netelroos kan je voeding ook een rol spelen, zoals histaminerijke voedingsmiddelen. En er spelen tekorten aan diverse voedingsstoffen een rol. Bloedonderzoek zegt alleen niet al teveel over tekorten.
Reageren