Zoeken Vraag het forum

Ijzer gehalte waarden

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bezige bij

Hoi
    Mijn ijzer gehalte in mijn bloed staat op 55 microgram per dL
    Bij referentie waarden staat dat het tussen de 50 – 170 moet zijn. Ik voel mij niet fit maar is mijn resultaat goed? Ik dacht het zelf niet?
    En op internet staan die waarden allemaal anders uitgedrukt…
    Dankuwel!

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik kan er helaas niet veel over zeggen, omdat in Nederland andere rekeneenheden worden gebruikt. Maar als de referentiewaarde 50-170 is, dan valt 55 daar weliswaar binnen, maar is wel een lage kant. Je kunt daar wel klachten van hebben

Reageren
    Buitenbeentje

Ik maak me grote zorgen omdat mijn hemo 10.2 staat en me ijzer 133 ben doorverwezen naar internist .

Maar nu heb ik terug gebeld naar de huisarts van hoelang me hemo al hoog staat en nu blijkt dat ik vanaf 2015 tussen de 9.2 en 10. Heb gezeten . Voor mij zeer zorgwekkend omdat mijn broer op 48 jarige leeftijd is over leden aan kanker en me moeder ook  op 77 jaar. En mijn nooit duidelijk is verteld wat ze hadden nu weet ik ook niet of het erfelijk is

Reageren
    John (moderator)

Dat kun je dan beter met de internist bespreken

Reageren
Reageer op: Ijzer gehalte waarden
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.