- M819 december 2017 om 18:12
Al meer dan 10 jaar heb ik ernstige acne op mijn bovenrug en wil er nu op 28 jarige leeftijd van af.
Dermatoloog heeft mij aangeboden om een accutane kuur van 6-9 maanden te nemen.
Echter heb ik de bijwerkingen opgezocht en het blijkt dat het voor verhoging van je cholesterol kan zorgen.
Ik heb al vanzelf hoog cholesterol. Totaal 6 LDL 4.2 HDL 1Â triglyceride 2.
Wordt het mij afgeraden ik accutane te nemen?
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
9 december 2017 om 19:18Beter om tan eerst met je huisarts te bespreken
ReagerenCatootje10 december 2017 om 17:30Het middel kan allerlei bijwerkingen geven, ook heftige.
Het kan zinvol zijn om wat te doen aan de oorzaken van je acne en cholesterol. Beter dus voedingsmiddelen met een laag-glycemische index, zuivel beter zoveel mogelijk vermijden vanwege de hormoonwerking ervan. Sowieso zorgen voor volwaardige voeding.
Daarnaast kunnen allerlei vitaminen, mineralen, vetzuren helpen ondersteunen, onder andere magnesium, zink, vitamine A tm E, gammalinoleenzuur en omega 3. In biergist en in edelgistvlokken zit, naast veel eiwit ook chroom en zink, die belangrijk zijn voor je bloedsuikerspiegel. Dit soort voedingsmiddelen kan helpen puistjes te verminderen. Ook ontstekingsremmende voeding als kurkuma kan gunstig werken.
Reageren



