Veel te lang gebruik Roaccutane

  • #1

    Beste iedereen,

    Al vanaf mn 11 heb ik enorm last gehad van Acne.
    Op mijn 17de werd ik doorverwezen naar de huidarts en daar kreeg ik Roaccutane.
    Eerst moest ik telkens terugkomen om de reactie te zien.

    Bij een van de laatste afspraken zei hij dat we de dosis van 10Mg aan zouden houden en ik niet terug hoefde te komen tenzij het erger werd.

    Nu ben ik 23 en heb gehoord dat het slechter is dan ik dacht.
    Probleem is dat zodra ik het niet gebruik de acne terugkomt.
    Het medicijn kon ik gewoon opnieuw aanvragen.

    Mijn vraag aan jullie is of iemand hier ervaring mee heeft of weet of dit schadelijk voor mij is?

    mvg,

    Ferdolino

    Reageer
    #2

    Hoi,

    Ik heb ook ontzettend last van acne. Ik ben er in totaal 7 maanden aan geweest op een hoge dosis. De acne was uiteindelijk wel weg. Maar nu na 3 maanden eraf te zijn komen ze langzamerhand weer terug. Bultjes, ze zijn wat rosig en als ik nog lange wacht weet ik zeker dat die pukkelsl doorzetten. Ook ik heb er last van. MIjn vader had het vroeger ook heel erg en nu ben ik dus ook de dupe. Ik heb het nog niet aangevraagd om er weer aan te gaan. Vin die controles niets en mijn bloeddruk is te hoog. Ben nu inmiddels 20.

    Reageer
    #3

    hoi kim, bedankt voor je reactie.

    Wat jij zegt is idd ook bij mij. Met het medicijn blijft mijn huid heel rustig. Nu komen de irritaties weer terug maar heb geen zin om weer het probleem te krijgren, heb er lang genoeg mee gelopen naar mijn id.

    Wat versta jij overigens onder een hoge dosis? ik heb maar een keer of 4 een controlle gehad en niks gehoord over bijwerkingen.

    Ben benieuwd welke dosis jij krijgt.

    groetjess

    Reageer
    #4

    Ik moest ook 10 mg slikken. Dat waren 2 tabletten per keer als ik me niet vergis.
    Ik heb eind februari weer een afspraak bij de huidarts in Sneek.
    Ik wil niet weer onder de acne zitten, ik heb al zoveel littekens ervan omdat mijn huisarts me nooit wilde doorsturen. Ik baal hier ook van. Maar mijn vader had ze ook heel erg en het is erg genetisch. Dus het ligt er niet aan wat ik eet.
    En de bijwerkingen, moet wel zeggen dat ik wel wat depressiefer was en bij vrouwen het ongesteld zijn was bij mij wat onregelmatiger.

    Reageer
    #5

    ohh ok ja zo was ik ook begonnen... sochtens en savonds 1 bij het eten volgensmij.
    Nu neem ik heeeeel sporadisch een pilletje als het weer op komt zetten.. de laatste doosje is uit juli en vorige maand pas opgemaakt... maarja het is eigenlijk een kuur natuurlijk... ik dacht zo min mogelijk gebruiken en het resultaat behouden...nu probeer ik helemaal zonder maar mn huid wordt gewoon weer onrustiger, Balen!

    ben benieuwd wat de huisarts nu voorschrijft bij jou.. hopelijk niet weer van die lotionnetjes die toch niet helpen. succes ๐Ÿ™‚

    Reageer
    #6

    Hoi, ik heb het ook een half jaar geslikt. Mijn huid werd er erg droog van en de bijverschijnselen waren o.a. droge ogen en lippen. Het is nu een jaar of 5 geleden dat ik het voor het laatst heb geslikt, en ik heb nooit meer een pukkel gehad gelukkig.

    Reageer
Reageer op: Veel te lang gebruik Roaccutane
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief