Zoeken Vraag het forum

chronische hyperventilatie of toch iets anders?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • danny

hallo, ik ben danny 42 jaar. ik ben waarschijnlijk de zoveelste hier op dit forum die deze vraag stelt maar ik kamp nu toch al bijna een half jaar met een ‘waarschijnlijk’ chronische hyperventilatie. Ik heb hier weleens eerder last van gehad en dat was rond 2009 maar dat hield niet zo lang aan als nu. Nu kamp ik al sinds juli met kortademigheid dat soms weer overgaat maar vaak weer terugkomt, draaiduizeligheid heb ik ook nog een tijdje gehad maar is ook weer over. nu heb ik voornamelijk stekende pijn in mijn linker borst helft. dit heb ik vooral in de ochtend en het is een zeurende pijn die af en toe terug komt, als ik bezig ben heb ik er niet tot nauwelijks last van maar vaak als ik tot rust kom in bed of s’avonds zittend op de bank, dan  wel! (heel vervelend vind ik) Ik heb dan ook het afgelopen jaar met veel spanning en stress gezeten dat zich waarschijnlijk sinds de zomer ontpopte tot een chronische hyperventilatie.. Wat is nou de beste zelfgenezing hier tegen (ik ben namelijk al eens naar een dokter geweest maar die zei dat ik het gewoon rustig aan moet doen, wat ik dus al doe ik ben sinds september even gestopt met werken, maar de symptomen blijven bij tijd en wijle aanhouden! grtjs danny

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Hallo Danny,
    het beste wat je zou kunnen doen, is toch naar een fysiotherapeut gaan voor ademhalingsoefeningen. dat werkt doorgaans het allerbeste.

Reageren
    danny

Ah,ja! dankjewel voor deze tip. ik voel me immers al een paar maanden ook een beetje depri wat ook niks voor mij is. ik wil er toch zo snel mogelijk weer vanaf!

Reageren
    John (moderator)

Het is niet vreemd dat je in een dip terecht komt als je die klachten hebt en er geen verbetering is..

Reageren
    L.

Beste Danny,

je zou bij de huisarts eens kunnen vragen of ze het zuurstofgehalte in je bloed kunnen meten, daardoor werd bij mij ook de conclusie getrokken. Dan kan je ook gelijk overleggen wat de HA een goede behandeling vindt en evt. gelijk een doorverwijzing meenemen.

Reageren
Reageer op: chronische hyperventilatie of toch iets anders?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.