- anoniem31 augustus 2017 om 08:28
Ik heb sinds een paar dagen last van mijn linkerborst. Om precies te zijn bovenin vlakbij mij oksel. Het is een drukkend gevoel en soms stekend. Zodra ik op de gevoelige plek druk gaat het iets meer pijn doen. Nou was ik gister naar de huisarts geweest en na wat vragen gesteld te hebben en mijn hart en longen beluisterd te hebben. Kwam hij tot de conclusie dat ik waarschijnlijk het syndroom van Tietze heb. Maar waar ik het meest mee zit is dat kan een huisarts gewoon al zeggen dat je hart en longen goed zijn door te luisteren?
Ik ben trouwens een man van 24 jaar oud.
30 reactiesReagerenJohn (moderator)
31 augustus 2017 om 10:29Ja hoor, dat kan de huisarts wel vaststellen. Bovendien wijzen je klachten niet op een hart- of longprobleem.
Reagerenanoniem31 augustus 2017 om 10:45oke want hij heeft hart filmpje of iets dan gemaakt alleen beluisterd. Maar als ik de de symptomen van van Tietze bekijk dan komt voelen mensen alleen in het midden bij het borstbeen. kan het ook helemal links bij de oksel zijn dan?
ReagerenJohn (moderator)
31 augustus 2017 om 11:45Dat zou kunnen. Maar het kan ook een spier zijn die de klachten veroorzaakt. Je zou naar een fysiotherapeut kunnen gaan en ernaar laten kijken.
ReagerenAnoniem31 augustus 2017 om 11:51maar het is niet iets ernstigs toch anders had me huisarts dat wel gehoord tijdens het luisteren neem ik aan
ReagerenJohn (moderator)
31 augustus 2017 om 12:48Iets ernstigs zal het niet zijn.
Reagerenanoniem31 augustus 2017 om 17:44want als je op je borst drukt en het doet dan pijn dan kan het je hart niet zijn toch omdat je ribben er voor zitten?
ReagerenJohn (moderator)
31 augustus 2017 om 17:47Dat kan dan inderdaad je hart niet zijn.
Reagerenanoniem31 augustus 2017 om 18:27De meeste pijn als ik druk is waar je het op de afbeelding ziet waar ik met me duim druk.
En af en toe voel ik ook een drukkend gevoel bij me borstbeen en dat het ook me oksel en me linkerarm in trekt.
[blockquote]BBCode you used is not allowed.[/blockquote]
ReagerenBijlagen:
John (moderator)
31 augustus 2017 om 18:42Ik denk dat het een spier is….
Reagerenanoniem31 augustus 2017 om 18:59Dus die spier kan ervoor zorgen dat het naar me arm, oksel, vingers en over heel me linker borst naar het midden toe waar je hart zit gaat? En misschien nog iets belangrijks om te melden is ik heb er geen last van als ik bijv. Aan het fietsen ben Alleen in rust zeg maar.
ReagerenJohn (moderator)
31 augustus 2017 om 19:11Dat is op zich wel weer erg vreemd.
Maar het zou kunnen als er bijvoorbeeld een zenuw bekneld raakt. Maar als je het alleen maar in rust hebt, dat lijkt het toch meer op spanningsklachten
Reagerenanoniem31 augustus 2017 om 19:24Dus het heeft niks met me hart temaken? Dus het is stress eigenlijk?
ReagerenJohn (moderator)
31 augustus 2017 om 19:36Met het hart heeft het niets te maken. Dan zou je er 24/7 last van moeten hebben en dan juist met inspanning
Reagerenanoniem31 augustus 2017 om 19:55Met slapen heb ik er ook geen last van…. Dus hetvis een spier dan waarschijnlijk en niet mee hart
Reageren