Zoeken Vraag het forum

Pijn in linkerborst boven bij oksel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniem

Ik heb sinds een paar dagen last van mijn linkerborst. Om precies te zijn bovenin vlakbij mij oksel. Het is een drukkend gevoel en soms stekend. Zodra ik op de gevoelige plek druk gaat het iets meer pijn doen. Nou was ik gister naar de huisarts geweest en na wat vragen gesteld te hebben en mijn hart en longen beluisterd te hebben. Kwam hij tot de conclusie dat ik waarschijnlijk het syndroom van Tietze heb. Maar waar ik het meest mee zit is dat kan een huisarts gewoon al zeggen dat je hart en longen goed zijn door te luisteren?

Ik ben trouwens een man van 24 jaar oud.

30 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ja hoor, dat kan de huisarts wel vaststellen. Bovendien wijzen je klachten niet op een hart- of longprobleem.

Reageren
    anoniem

oke want hij heeft hart filmpje of iets dan gemaakt alleen beluisterd. Maar als ik de de symptomen van van Tietze bekijk dan komt voelen mensen alleen in het midden bij het borstbeen. kan het ook helemal links bij de oksel zijn dan?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou kunnen. Maar het kan ook een spier zijn die de klachten veroorzaakt. Je zou naar een fysiotherapeut kunnen gaan en ernaar laten kijken.

Reageren
    Anoniem

maar het is niet iets ernstigs toch anders had me huisarts dat wel gehoord tijdens het luisteren neem ik aan

Reageren
    John (moderator)

Iets ernstigs zal het niet zijn.

Reageren
    anoniem

want als je op je borst drukt en het doet dan pijn dan kan het je hart niet zijn toch omdat je ribben er voor zitten?

Reageren
    John (moderator)

Dat kan dan inderdaad je hart niet zijn.

Reageren
    anoniem

De meeste pijn als ik druk is waar je het op de afbeelding ziet waar ik met me duim druk.

En af en toe voel ik ook een drukkend gevoel bij me borstbeen en dat het ook me oksel en me linkerarm in trekt.

[blockquote]BBCode you used is not allowed.[/blockquote]

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat het een spier is….

Reageren
    anoniem

Dus die spier kan ervoor zorgen dat het naar me arm, oksel, vingers en over heel me linker borst naar het midden toe waar je hart zit gaat? En misschien nog iets belangrijks om te melden is ik heb er geen last van als ik bijv. Aan het fietsen ben Alleen in rust zeg maar.

Reageren
    John (moderator)

Dat is op zich wel weer erg vreemd.

Maar het zou kunnen als er bijvoorbeeld een zenuw bekneld raakt. Maar als je het alleen maar in rust hebt, dat lijkt het toch meer op spanningsklachten

Reageren
    anoniem

Dus het heeft niks met me hart temaken? Dus het is stress eigenlijk?

Reageren
    John (moderator)

Met het hart heeft het niets te maken. Dan zou je er 24/7 last van moeten hebben en dan juist met inspanning

Reageren
    anoniem

Met slapen heb ik er ook geen last van…. Dus hetvis een spier dan waarschijnlijk en niet mee hart

Reageren
Reageer op: Pijn in linkerborst boven bij oksel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.