- Steekjes27 augustus 2017 om 08:45
Hallo, ik heb nu 2 dagen steekjes in mijn linkerborst. Ze doen eigenlijk bijna geen pijn, maar ik voel ze wel. Afgelopen weken heb ik wel wat stress gehad, en als ik niet aan die steekjes denk dan voel ik ze ook niet. En als ik eraan denk dan voel ik ze juist! Het zit een beetje in het gebied rond mijn tepel, soms ook in het hart voor mijn gevoel. Ik ben 14 jaar en sport veel en heb geen overgewicht. Iemand een idee wat dit kan zijn? Alvast bedankt.
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
27 augustus 2017 om 10:55en als ik niet aan die steekjes denk dan voel ik ze ook niet. En als ik eraan denk dan voel ik ze juist! Â Â Iets ernstigs kan het in ieder geval niet zijn. Anders zou je er constant last van hebben en niet alleen als je erop let. Niet op letten dus!! Ik denk dat je zo nu en dan wat hyperventileert…
ReagerenSteekjes27 augustus 2017 om 12:46oke, en wat gebeurt er precies als je hyperventileert? Ik heb het idd alleen als ik erop let, het doet bijna geen pijn, maar het voelt als een klein steekje. Ik denk dat het ook wat te maken heeft met stress, daar heb ik ook wat last van gehad.
ReagerenJohn (moderator)
27 augustus 2017 om 12:51Dat kan zeker met stress te maken hebben. Bij hyperventilatie gaat er iets verkeerd met je ademhaling. Je moet zorgen dat je via de buik ademhaalt. Net alsof je een ballon in je buik opblaast en weer leeg laat
ReagerenSteekjes27 augustus 2017 om 13:39Daar kun je gelijk in hebben tandor. We zien het wel, het is geen heftige pijn en als ik er niet op let dan voel ik het niet. Heb ik wel eens vaker gehad. Komt helemaal goed dus!
ReagerenSteekjes27 augustus 2017 om 18:54kan het ook met puberteit te maken hebben?
ReagerenJohn (moderator)
27 augustus 2017 om 22:44Ik denk toch eerder met tress/spanningen
Reageren