Last van hart

hallo

Ik ben een 17 jarige meisje. ik ben afgelopen jaar al eens naar het ziekenhuis doorgestuurd ivm met een onregelmatige hartslag. Hier maakten ze een ecg in rust en werd een inspannigstest gedaan. Hier kwam niets uit. Toen werd het ook weer rustig met klachten dus ben ik er niet achteraan gegaan voor meer testen. Maar afgelopen weken begin ik weer last te krijgen van hartkloppingen en hoge hartslag. Als ik hardloop een hartslag van over de 200. En die daalt ook weer snel naar 160 als ik ga wandelen. Bij intensieve cardio oefingen moet ik soms echt even stoppen omdat ik dan mijn hart heel erg voel en eventjes niet goed word. Ook na het sporten begin ik er nu last van te krijgen. Zelfs als ik in het dagelijks leven de trap oploop heb ik last van me hart. Ik vraag me af of het wel slim is om nóg een keer me te laten onderzoeken aangezien ze dit al een keer hebben gedaan?

Groet

Reageren

Als ik hardloop een hartslag van over de 200. En die daalt ook weer snel naar 160 als ik ga wandelen. Bij intensieve cardio oefingen moet ik soms echt even stoppen omdat ik dan mijn hart heel erg voel en eventjes niet goed word.  Misschien moet je toch maar eens een stapje terug doen. Het zou kunnen dat je toch net iets te veel doet.  Waarom doe je intensieve cardio oefeningen?

Doe eens de test op:

https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren

In welke zin heb je last van traplopen? Gewoon buitenadem of pijn?

Reageren

Bij je klachten kunnen diverse factoren een rol spelen. Je hele conditie, of je rustig ademt of  niet, emotionele factoren en je voeding en eventuele tekorten. Vaak eten we veel teveel snelle suikers, wat voor schommelingen in je bloedsuikerspiegel kan zorgen, wat weer allerlei klachten kan geven.  Ook kunnen er tekorten in je lichaam een rol spelen. Denk aan stoffen als magnesium, vitamine B en D en omega 3. Misschien je eens verdiepen in goede voeding en gezondheid en een beetje werken aan je conditie. Hardlopen kan problemen geven, zeker als je ademhaling al wat te snel is, dan kan je hyperventilatieklachten krijgen.

Reageren

hoi bas. Ik heb bij traplopen steken op de borst en van hartkloppingen.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Last van hart

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe