Zoeken Vraag het forum

Pi waarde

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Henny

Ik heb een saturatiemeter gekocht waar de zuurstof, hartslag en pi waarde gemeten wordt.
    Wat is de pi waarde, dan is het 4.1 dan weer 15.1 wat betekend dit.

19 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat je de meter niet helemaal goed gebruikt.

PI is de Perfusie index.  PI. is een numerieke waarde die de staat van de doorbloeding  op de sensorplaats aangeeft. Als het goed is staat dat ook in de gebruiksaanwijzing

Reageren
    Aagje

En wat is dan een normale waarde?

Reageren
    John (moderator)

Ook dat is in de gebruiksaanwijzing terug te vinden

Reageren
    Tanya

Er is geen specifieke ‘normaalwaarde’ voor PI, ieder persoon zal zijn eigen baseline waarde moeten vaststellen en noteren hoe deze hoe deze met de tijd veranderd.

Een hogere PI waarde betekend een grote(re) bloedstroom naar de vingers. Een lage waarde, een lage bloedstroom naar de vingers.

Je PI kan sterke veranderingen aangeven in de ochtend of na inspanning. Noteer veranderingen van de PI waarde en of je je anders voelt met een lagere waarde 😉

Reageren
    Tanya

Hmmm… het eerste stuk ontbrak na het plaatsen… dus bij deze;

Je PI veranderd (naar mijn beste weten maar ben geen arts) afhankelijk van, of je bloedstroom van je lichaam naar boven of naar beneden gaat, en of de aders in je vingers vernauwen (je vingers voelen kouder aan) of verwijden (je vingers voelen warmer aan).

Reageren
    Pimmiq

auld syndroom?Wat gebeurt er als je last hebt van winterhanden, of als je lijdt aan het Raynold syndroom, sclerodermie. Is de PI dan extra verlaagd of ttv aanval duidelijk verlaagd? Vraag: Hoe wordt dit in de meter berekend

Reageren
    Bs

Vreemd dat je naar de gebruiksaanwijzing wordt verwezen terwijl een goede uitleg hier juist goed past!

Reageren
    alias

ik snap die pi ook niet en bij de bijsluiter staat daar niets over in

ze spreken over % maar niet over welk% en hoe te berekenen

Reageren
    John (moderator)

PI is een numerieke waarde die de staat van de doorbloeding op de sensorplaats aangeeft (normaal gesproken rond 3% of meer), bij gebruik van een saturatiemeter.. Is de waarde lager moet je een andere vinger gebruiken waarbij de waarde wel hoger is dan 3%

Reageren
    Johannus Oranjeboom
    Sannie

Mijn meter geeft beneden de 1,6 aan. Bij alle vingers?

Reageren
    Caat

Eindelijk geef je een fatsoenlijk antwoord ?

Reageren
    Willem

Heb je groot gelijk in. Dat is een nietszeggend antwoord en dat noemt zich moderator.

Reageren
    lei

,s morgens direct na ontwaken is de pi ca. 15 en s avonds is ie nauwelijks 1.

vind dit wel erg groot verschil.

heb overdag steeds ijskoude handen s morgens zijn ze warm(onder de dekens gehouden )

heeft het een met het ander te maken? dus koud is laag en warm is hoog?

moet ik daar bij de medici melding van maken ,voel me goed …

Reageren
Reageer op: Pi waarde
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.