Zoeken Vraag het forum

bloedonderzoek

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Andre

ik heb een vraag over mijn bloed onderzoek
    20-1-2017: Cholesterol 4,7 mmol/l; LDL cholesterol 2,3 mmol/l; HDL cholesterol 0,8 mmol/l; Triglyceriden 6,0 mmol/l

30-1-2017: Glucose nuchter 13,4 mmol/l

6-2-2017: Natrium 139 mmol/l; Kalium 3,9 mmol/l; Kreatinine 86 umol/l; Ureum 4,8 mmol/l; MDRD klaring 81 ml/min/1.73 m^2; TSH 1,88 mU/l

alles zag er goed uit
    ik vertrouw de Triglyceriden 6,0 mmol/l niet of wel
    ik had toen 3.7 dat was al hoog
    wie kan daar iets over zeggen
    in het verleden heb ik een hartinfarct gehad en ben gedoterd in 2015 maar paar weken terug ook weer druk op de borst maar niks te zien

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik kan niet zeggen dat alles er goed uit zag:

Je glucose is duidelijk te hoog. Dat zou nuchter geprikt tussen 6-7 moeten zijn. Dat kan ook de oorzaak zijn van de verhoogde triglyceriden.  Heb  je diabetes?

Reageren
    andre

Ik heb type 2

Het ging jaren altijd goed en opeens stijgt het opeens sinds sinds een paar weken

mijn nek schouder en rug pijn gaat weg en het komt weer duizelig lichaam wordt heel zwaar ze hebben geen verklaring mijn hart is ook goed ook mijn schildklier

Reageren
    John (moderator)

Je bloedsuiker is in ieder geval niet goed…daar kun je natuurlijk wel klachten van krijgen. Daar zal toch naar gekeken moeten worden en wat aan gedaan moeten worden.

Reageren
Reageer op: bloedonderzoek
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.