Zoeken Vraag het forum

Normaal gezien bradycardie, nu snelle, bonkende hartslag

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Zoë

Hallo,
    Ik ben een vrouw van 21, en heb normaal gezien bradycardie/een te trage hartslag.
    Het komt niet door sporten (ik sport niet), ik heb het gewoon. Vaak zit het tussen de 36 en 50 slagen per minuut in. Het is bekend bij de cardioloog, maar verder heb ik er geen medicijnen voor en geen specifieke behandeling behalve dat ik het in de gaten moet houden.

Ineens is er iets flink veranderd.
    Sinds een weekje, heb ik ineens last van een snelle en bonkende rusthartslag, steeds tussen de 80 en 90 als ik niets doe en stilzit.
    Ik word ook vaak wakker in de nacht, van een bonkend hart, terwijl ik gewoon sliep.
    Als ik wel iets doe, bijvoorbeeld de trap oplopen ben ik buiten adem en bonkt m’n hart gevoelsmatig m’n borstkas zo ongeveer uit. Ik ben ook constant duizelig en moe.
    Ik drink genoeg, eet normaal, weeg 63 kilo.
    Mijn bloeddruk is normaal, ongeveer 110/65 (zittend en in rust).

Ik ben wel verkouden, zou dit de flink verhoogde rusthartslag kunnen verklaren? Of moet ik toch even aan de bel trekken bij de cardioloog? Opzich is de verandering wel erg groot. Van bradycardie, naar een ’te hoge’ rusthartslag’.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Een virusinfectie kan zeker voor een hogere hartslag zorgen. Zeker als er ook koorts of verhoging bij is.

Reageren
Reageer op: Normaal gezien bradycardie, nu snelle, bonkende hartslag
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.