Zoeken Vraag het forum

Afwijkingen op ECG

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • B88

Hallo,

Sinds enige tijd voel ik mij helemaal niet goed en zeer moe. De huisarts heeft mij naar de cardioloog gestuurd omwille van een verhoogde hartslag en lage bloeddruk en ritmeveranderingen. Ondanks de medicatie blijft mijn hartslag vrij hoog. Mijn leeftijd is 28.
    In oktober heb ik bij de huisarts een ECG gehad waarop geen afwijkingen te zien waren.
    Nu in november bij de cardioloog: linker atrium abnormaliteit en een negatieve T-top. Echo gehad en deze zou volgens de arts OK zijn.
    Vandaag moeten teruggaan. Bij het rust-ECG terug afwijkingen: opnieuw linker atrium abnormaliteit en een negatieve T-top en nu ook negatief ST. Dit komt mogelijk voor bij ischemie en “left ventricular strain”. De cardioloog zei dat dit voorkomt bij mensen die een vernauwing hebben, maar dat hij denkt dat dit bij mij niet het geval is omdat er dan een verslechtering zou zijn bij de inspanningsproef en dit was niet het geval. Het ECG bij inspanning was volgens hem zelfs beter dan dat in rust.
    Ook zijn er tot nu toe op de ECG’s geen overslagen gezien.

Ik heb de afwijkingen zelf kunnen lezen op het ECG, de cardioloog zelf zegt er zelf niet veel over.
    Is er nog iemand die deze afwijkingen gehad heeft en wat was de uiteindelijke diagnose?

Alvast bedankt

Reageer op: Afwijkingen op ECG
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.