- B8813 december 2016 om 19:00
Hallo,
Sinds enige tijd voel ik mij helemaal niet goed en zeer moe. De huisarts heeft mij naar de cardioloog gestuurd omwille van een verhoogde hartslag en lage bloeddruk en ritmeveranderingen. Ondanks de medicatie blijft mijn hartslag vrij hoog. Mijn leeftijd is 28.
In oktober heb ik bij de huisarts een ECG gehad waarop geen afwijkingen te zien waren.
Nu in november bij de cardioloog: linker atrium abnormaliteit en een negatieve T-top. Echo gehad en deze zou volgens de arts OK zijn.
Vandaag moeten teruggaan. Bij het rust-ECG terug afwijkingen: opnieuw linker atrium abnormaliteit en een negatieve T-top en nu ook negatief ST. Dit komt mogelijk voor bij ischemie en “left ventricular strain”. De cardioloog zei dat dit voorkomt bij mensen die een vernauwing hebben, maar dat hij denkt dat dit bij mij niet het geval is omdat er dan een verslechtering zou zijn bij de inspanningsproef en dit was niet het geval. Het ECG bij inspanning was volgens hem zelfs beter dan dat in rust.
Ook zijn er tot nu toe op de ECG’s geen overslagen gezien.Ik heb de afwijkingen zelf kunnen lezen op het ECG, de cardioloog zelf zegt er zelf niet veel over.
Is er nog iemand die deze afwijkingen gehad heeft en wat was de uiteindelijke diagnose?Alvast bedankt