Hallo iedereen
Ik ben 30,vrouw en heb cardiofobie. Ik meet men hartslag enorm vaak (pols) en ook al is die goed, toch blijf ik meten..
Door het vele meten voelde ik onlangs een klein verschil in ritme ( waar ik me zelfs al over afvraag of het echt een verschil is of ik mezelf gewoon zot maak.. want als ik terug focus is het weg)
In ieder geval.. ben dan naar cardioloog geweest voor dat verschil voor een holter. Dit bezoek was enkel ecg, echo en fietstest. Volgende maand krijg ik dan een holter voor 24 uur.
Dokter zei dat alles perfect functioneert en dat ik moet stoppen met meten..
Dus je zou denken, die is toch weer gerustgesteld.. maar dan kijk ik op nexuzhealth en zie ik echo en ecg. Op m'n ecg zie ik zo een paar lijntjes die afwijken.. dokter heeft hier niets van gezegd dus vermoedelijk zal het dan wel niets zijn.. maar toch ben ik weer aan het googlen en proberen een ecg te ontcijferen.. wat me niet lukt want ik heb er niet voor gestudeerd.
Ik heb een foto toegevoegd, het gaat om v6.. het is zo na de piek dat er sommige golfjes naar beneden gaan en eentje dan weer hoger dan anderen.
Heb nu ook veel last op m'n borst, maar vermoed dat dat door ademen en pannikeren komt 😬
Ik word soms zo zot van mezelf.
Als je een angststoornis hebt, moet je niet van alles en nog wat gaan googlen en uitgaan van wat de dokter je verteld. Waarom ga je uberhaupt naar de dokter als je die toch niet geloofd maar wel alles wat op internet staat? Je kunt beter met een psycholoog gaan praten
Hey John,
Ik weet inderdaad waar mijn grote probleem ligt ( niet bij men hart maar bij mijn hoofd) en ga hiervoor naar psycholoog. Heb ook al verschillende therapieën geprobeerd.. ik hoop gewoon in de erge pieken van mijn gepieker, zoals nu, extra geruststelling te vinden..
De arts heeft er verder niets over gezegd, dus heeft die ook niets afwijkends gezien. En waar haal je vandaan dat de lijntjes bij de V6 niet zo moeten zijn? Die zijn dus niet hetzelfde als de anderen. Je zoekt naar problemen die er niet zijn