- Anoniempje22 november 2016 om 23:43
Hallo,
Ik ben een vrouw van 16 jaar. Toen ik in 2012 mijn bloeddruk liet meten door de huisarts was deze erg laag. Sins dien heb ik mijn bloeddruk zelf nog wel eens gecheckt en ook op school een paar keer (Zorg opleiding xD). En mijn bloeddruk is eigenlijk altijd 100/70 – 80/60. Het schommelt nog wel eens, maar hij is altijd laag geweest is. (En ja, ik eet vlees, groente en voldoende zout. Dit maakt allemaal niet echt uit)
Nu had ik gister in één keer een bloeddruk van ongv. 123/80. Ik weet dat dit prima is, maar voor mij is dit een stuk hoger dan normaal. Ook mijn hartslag was vrij hoog, namelijk 100, maar dit is nu wel weer wat omlaag gegaan.
Het lijkt erop als mijn hart harder aan het werk is dan normaal.Nu heb ik nog een aantal andere klachten en heb ik het vermoeden dat er iets niet helemaal 100% is. Zelf zat ik aan bloedarmoede te denken.
Hoe testen ze op bloedarmoede? Is dat echt bloedprikken of kunnen ze ook al wat waardes meten met een vingerprik?
Ik weet dat ik de huisarts zou moeten bellen, maar ik heb hier moeite mee. Dit komt, omdat mijn ouders het niet nodig vinden (Ik ga verder nooit naar de huisarts). En het is lastig om naar de huisarts te gaan als je je daarin niet gesteund voelt.
Ik wil dus alleen gaan als het echt aangeraden word.1 reactieReagerenJohn (moderator)
23 november 2016 om 00:14Ik denk niet dat je je over je bloeddruk en hartslag zorgen moet maken.
Bloedarmoede kan alleen maar worden vastgesteld met bloedonderzoek. Niet met een vingerprik. Als je klachten hebt die door bloedarmoede veroorzaakt zouden kunnen worden, is het verstandig om naar de dokter te gaan.
Reageren