- anoniem9 november 2016 om 21:49
Hallo,
Al een aantal jaren ben ik constant moe en vaak ziek. Sinds een half jaar komt deze misselijkheid ongeveer elke 2 weken terug. Domperidon werkt hier niet tegen.
Met name vanwege de vermoeidheid is het heel erg lastig om mijn studie te volgen en te leren.
Ondertussen loop ik bij de internist, maar dit duurt allemaal enorm lang en eigenlijk komt nergens iets uit.
Onderstaande dingen zijn onder andere al getest:
– bloedwaarden (schildklier, ontstekingswaarden, bloedarmoede, allergiën/gluten intollerantie, vitaminen etc.), hier kwam alleen een vitamine D tekort uit maar tabletten hiervoor hielpen niet
– in de ontlasting werd de dientamoeba fragilis gevonden (door de huisarts), hiervoor heb ik qlioquinol gehad, maar is daarna niet getest of dit weg is aangezien de internist dit onzin vindt
– helicobacter pylori is negatief getest
– op een thoraxfoto werd opvulling van het pulmonale venster gevonden, de internist ziet hier niet direct ernst in, maar volgens een cardioloog uit de familie zou dit zelfs op een open ductus botalli kunnen duiden
– mijn hartslag is continu hoog, minimaal boven de 85 in rust, vaak nog hoger
– in het ECG zijn ‘lichte’ afwijkingen gevonden, maar hier is de internist vaag overHeeft iemand nog een idee waar de oorzaak van alle klachten kan liggen, want het begint steeds meer negatieve invloed op mijn dagelijks leven te krijgen…
1 reactieReagerenJohn (moderator)
9 november 2016 om 22:02De internist gaat niet over hartproblemen. Daar is de cardioloog voor. Een open ductus botalli vind ik dan wel weer wat ver gezocht. Vraag aan je huisarts een verwijzing voor de cardioloog.
Reageren
Na een behandeling moet een infectie met de DF weer gecontroleerd worden. Ik zou voor een second opinion naar een andere internist in een ander ziekenhuis gaan. Best mogelijk dat de DF niet weg is. Of je huisarts om een ontlastingsonderzoek vragen