Zoeken Vraag het forum

Boksersfractuur.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mr. Stupid

Hallo iedereen

Normaal post ik niet snel op een forum maar lees eerder gemaakte posts en probeer een conclusie te maken. Maar heb hier effe een paar meningen over nodig. Ik zit namelijk met het volgende probleem: ik heb enkele dagen geleden met mijn vuist op een tafel geslagen uit frustratie (heel erg dom dat besef ik 100% vandaar ook de naam) en het resultaat is een boksersfractuur. Of gewoon een gebroken pink. Van wat ik op de foto’s kon zien in het ziekenhuis een breuk recht onder de knokel en dan nog een breuk onderaan de vinger (iets dichter bij de pols). Alles zat nog op zijn plaats en dus denk ik niet dat de breuk super ernstig is. Nu komt het probleem: de moment waarop dit alles gebeurt is was ik volop aan het solliciteren aangezien ik net uit een opleiding kom. Ik hoef dus niet uit te leggen dat ik mezelf in een zeer slechte situatie bevindt.

Als ik meer functionaliteit uit mijn pols zou kunnen krijgen dan op deze moment (zit in een soort open gips) dan denk ik wel dat ik met de wagen kan rijden en dan ook mijn job (als geselecteerd word) kan uitoefenen (ICT first line support: vooral telefonisch hulp verlenen). Mijn vraag aan jullie is dus als volgt: heeft iemand al wat ervaring met dit soort breuken gehad ? En is het mogelijk deze breuk te laten herstellen zonder gips ? Maar met een soort spalk of iets dergelijks zodat ik eventueel wel kan gaan werken ? of toch verder solliciteren ? Moet volgende week bij orthopedist komen en dan weet ik ook wel meer maar dacht al wat info te verzamelen zodat ik ongeveer weet wat me te wachten staat.

Alvast bedankt mijn post even door te lezen.
    With kind regards.

Mr. Stupid

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar iets over te zeggen. Dat is toch echt een vraag voor orthopeed die de foto’s heeft gezien.

Reageren
Reageer op: Boksersfractuur.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.