- Anoniem19 juni 2016 om 09:06
Hallo,
Ik heb lange tijd last van hyperventilatie en angstaanvallen.
Nu heb ik vorige week een aanval gehad waar ik nog last van heb.Het is begonnen tijdens een fysieke inspanning, ik begon te puffen en te zuchten, zweten en onrustig. Mijn handen verkrampten volledig en mijn vingertoppen werden blauw en tinteltend.
Nu enkele dagen later voelen mijn handen nog verkrampt, zijn mijn vingertoppen regelmatig nog rood/blauw met witte vlekken erin, voelen mijn handen en vingers dik,ben ik nog regelmatig kortademig, ademnood. Ook mijn rechterschouder is branderig en ik bibber over mijn hele lichaam.
Verder suf, moe, nergens zin in, geen energie.Ik ben ook hypochonder en heb zo veel schrik voor longkanker, heb ongeveer 15 jaar gerookt, ben nu 3 maand gestopt. Ik ben een man van 38.
Kan iemand mij raad geven aub, is dit normaal bij hyperventilatie en angst/hypochondrie?
Dank u
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
19 juni 2016 om 09:08Dat zijn “normale ” klachten bij een aanval van hyperventilatie.
Reageren
Ga naar een fysiotherapeut voor ademhalingsoefeningenAnoniem19 juni 2016 om 09:13Bedankt voor de snelle reactie, kan ik daar zo lang last van hebben?
ReagerenAnoniem19 juni 2016 om 09:54net deze oefening gevonden en gedaan:
https://m.youtube.com/watch?v=yzW6cDIzwCQIs dit goed?
Nu tintellen mijn vingers heel hard.Het is zondag nu dus ik kan nergens terrecht.
Reageren
Denkt u dat het aangeraden is om de huisarts te bezoeken om eventueel mijn bloed te laten onderzoeken?John (moderator)
19 juni 2016 om 12:56Daar kun je zeker lang last van hebben. Zolang als je ademhaling niet goed gaat….
De ademhalingsoefeningen kun je doen. Er is ook nog een andere manier:
Reageren
Adem 5 tellen rustig door je neus is en adem 8 tellen rustig door getuite mond uit. Herhaal deze een aantal keren. Je hoeft geen bloedonderzoek te doen. Je kunt beter naar een fysiotherapeut gaan voor ademhalingsoefeningen.