Algemene vraag hand

Tandor, goedeavond.
    Volgens mij heb ik een 2tal jaren terug ook al eens contact met U gehad toen ik een ontstoken zenuw in mijn schouder had.

Vraagje:
    Op 21 Juli jl ben ik ongelukkig te val gekomen, daarbij op mijn linkerhand gevallen.
    Hoe precies weet ik niet, gestruikeld over een stoeptegel.
    Dit resulteerde dat ik mijn wijsvinger en duim amper kon bewegen van de pijn.
    Dit duurde meer dan een week voordat ik hem weer durfde te bewegen vd pijn.
    6 Augustus heb ik foto's laten maken, waarop niets te zien was
    Pijn werd wel minder maar kan de wijsvinger nog steeds niet 100% buigen en opwaarts kracht ermee zetten lukt me totaal niet.
    Tussen wijs en middelvinger in de overgang als je er op drukt een scherpe pijn, ook blijft de hand dik in de rug vd hand boven de wijsvinger.
    Zelfs een knopje van een deodorant spuit heb ik erg veel moeite en pijn om in te drukken.
    Pijn concentreert zich dan op de rug vd hand aan de zijde vd duim / wijsvinger.
    Een aanhoudende zeurende pijn.
    Vorige week naar de Chirurg doorverwezen.
    alleen standaard oefeningetjes en vragen en was het.
    Volgens hem is er een scheur in het spierkapsel.
    Mag de hand normaal blijven gebruiken alleen niet ermee tillen o.i.d.
    Fixeren willen ze hem niet elk geval.
    Volgens hem kan het nog 6-8 weken duren.

Nu is mijn vraag duurt dit idd zo lang, bedoel loop er nu al weken mee.

Excuses, een lang verhaal.
    Enige wat ik zou willen weten of ik idd geduld moet hebben, wamt wordt een beetje flauw vd zeurende en soms stekende pijn.
    Ik werk overigens volledig (kantoorbaan)

Mocht je hierop niet willen antwoorden ook prima.
    Fijne avond
    Aad

Reageren

Hallo Aad,

Afhankelijk van de diepte en de grootte van de scheur, kan het inderdaad enkele maanden duren voordat het weer genezen is.
    Je hand gebruiken is geen probleem, maar probeer in ieder geval te vermijden dat je de hand met te veel kracht gebruikt.

Reageren

Nee kracht zetten en tillen probeer ik te vermijden, trouwens wordt vrijwel direct afgestraft.
    Net of er een mes ingezet wordt qua gevoel.

Tja blij wordt ik er niet van dat het eventueel nog lang kan gaan duren, maar het zij zo.

Mijn dank elk geval
    M vr gr
    Aad

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Algemene vraag hand

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe