- M.Knook25 augustus 2015 om 16:49
Beste,
Ik ben Mirjam en ben 25 jaar oud.
Af en toe heb ik last van extreme krampen in mn voeten, en af en toe in mijn handen maar dat trekt zo weg.
Als ik kramp heb in mijn voeten kan dat zeker wel een half uur duren.
Op aanraden van iemand drink ik al voldoende water op een dag. De kramp ontstaat vaak ineens zonder dat ik eigenlijk activiteit aan het doen ben, vorige keer stond ik in de keuken en begon de kramp in mn voorvoet.
Herkend iemand dit probleem ?5 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 augustus 2015 om 19:31Als je hier vaker last van hebt, ga dan eens naar je huisarts.
Reageren
Die kramp in de voeten zou nog wel eens veroorzaakt kunnen worden door bepaald schoeisel. Maar als je dat ook in je handen hebt, gaat dat niet op…Teejee5 juni 2017 om 17:35Ik ben een man van 71 jaar en sinds een groot aantal maanden extreme krampen in mijn voeten , deze kramp is veelal ’s nachts ! Sinds een paar weken ik ook krampen in mijn handen erbij gekregen !Nu al een aantal dagen ook overdag deze nare , pijnlijke krampen ! Heeft iemand voor mij een advies…. wat te doen ! AJB …. Graag een reactie omtrent dit uitermate vervelende onderwerp ! Bedankt voor de eventuele reacties of adviezen !
Met vriendelijke groet,
Tjeerd Brink
ReagerenCatootje5 juni 2017 om 17:54Kramp in je voeten kan soms komen door schoeisel. Heb het zelf als ik schoenen met te elastische zolen draag dat ik dan kramp krijg.
Krampen kunnen ook te maken hebben met de biochemie van je lichaam. Zo kan een schommelende bloedsuikerspiegel, die vooral ontstaat door alle snelle suiker die we vaak nuttigen, zorgen voor allerlei klachten. Daarnaast kunnen er tekorten in het lichaam een rol spelen, stoffen als magnesium, zink, vitamine B, D en E, omega 3, taurine. Als je jong bent gaat alles meestal een beetje vanzelf in je lichaam; als je ouder wordt gaan er dingen haperen, mede door tekorten die in jaren worden opgebouwd. In ons voedsel zit vaak weinig van essentiële nutriënten, zoals magnesium.
Verder kunnen omgevingsfactoren een rol spelen. Zo verhindert metaal in je bed of matras het gezonde aarden, waardoor je lichaam moeilijker kan ontspannen.
ReagerenJohn (moderator)
5 juni 2017 om 18:04Ik denk dat het goed is om met de klachten naar de huisarts te gaan en een bloedonderzoek en een vaatonderzoek te laten doen.
Reagerensolaire10 april 2018 om 00:11hoi! ik heb een leveraandoening, mijn lever werkt voor 25% sympthtomen hiervan zijn veel kramp in handen en voeten. Dus laat uw lever een keer nakijken! hopelijk verdweint het dan met de medicatie.
groetjes, Solaire
Reageren