Zoeken Vraag het forum

Snijwonde vinger

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Geen idee of dit hier op de juiste plaats staat, maar ik wist niet waar ik het anders moest plaatsen.
    Gisterenmiddag ben ik met een mes uigeschoten in het topje mijn ringvinger, we zijn onmiddellijk naar de spoedgevallen gereden en daar heeft de spoedarts (na enkele uren) de wonde willen hechten. Het was een dik stuk huid van +-1 vierkante centimeter, maar na de hechting bleef de huid wit en moest ik nog even blijven om het verder in het oog te houden.. na een uur was de huid nog steeds wit en heeft de arts de hechtingen terug verwijderd en het stuk huid afgesneden..
    Hij vertelde me dat in al de jaren dat hij spoedarts was, dit nog nooit had meegemaakt.. Ik vroeg wat de reden hiervan kon zijn en hij vertelde me dat als het voorkomt het bij rokers of druggebruikers is.. Verder heb ik er niet al te veel uitleg over gehad, behalve dat het dus zeer zelden voorkomt.. nu zou ik wel graag weten waardoor het komt.. ik ben geen roker en al zeker geen druggebruiker..
    Is hier iemand die me hier meer over kan vertellen?
    Alvast hartelijk dank!

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat was dan toch zeker een spoedarts met heel weinig ervaring met snij- en rukwonden.

Met roken en/of druggebruik heeft dat weinig te maken.
    Het komt door de impact van het mes. De verwonding is van dien aard geweest dat er teveel bloedvaatjes dermate zijn beschadigd dat de bloedtoevoer naar dat stukje huid stagneert. Het stukje huid krijgt dus dan gewoon geen bloed meer en zal afsterven. In dat geval moet je dat stukje huis dus verwijderen.

Reageren
    Anoniem

Oke, bedankt voor de reactie! Dit stelt me toch al wat gerust.. ik dacht dat er iets mis was met mij 😉
    Hoelang zou de genezing daar +- van duren?

Reageren
    John (moderator)

Daar kan ik je helaas geen antwoord op geven. Dat hangt helemaal van de verwonding zelf af en het genezingsproces. Maar het kan wel even duren.

Reageren
Reageer op: Snijwonde vinger
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.