Home / Handen & voeten / Streep op nagel, boven de streep dikkere gele nagel
Hallo,
Ik heb al een beetje rondgekeken maar kwam mijn probleem niet echt tegen, wel veel wat er op leek maar toch net iets anders. Het zit namelijk zo..
Al een paar jaar geleden merkte ik dat ik ineens een streep op me grote teennagel had, wat ik mij herinner is dat het alleen links zat. Ik dacht er niet veel van en zoals ik al dacht groeide het gewoon mee omhoog en uiteindelijk kon ik het wegknippen. Daarna zat er ineens weer eentje, dit vond ik heel vervelend want hoe kon dat nou ineens komen en het duurde ook nog eens superlang voordat het er eindelijk uit is gegroeid en mooi was het niet.
Nu, ik denk zo'n drie jaar later begin ik me toch zorgen te maken. Die streep zit er weer (hij is ondertussen ook steeds teruggekomen wanneer de andere eruit was gegroeid) maar nu zitten er twee onder elkaar. En omdat ik er al zo'n drie jaar last van heb zou je toch moeten denken dat erfomoet zitten. Ik zou graag willen weten wat. Ook vervelend is dat wanneer de streep ongeveer halverwege de nagel is, dan is de nagel boven die streep over elkaar aan het groeien. Hij word een beetje gelig en heel dik zodat het moeilijk af te knippen is. Onder de streep is de nagel gewoon en niet dikker. Raar dus dat dit alleen boven die streep is. Het zit op beide grote teennagels en de strepen lopen op dezelfde hoogte, dit kan toch geen toeval zijn? Ik denk dat er iets aan de hand is maar ik vind het een te klein probleem om naar de huisarts te gaan, want het zijn maar nagels Ik heb foto's toegevoegd voor de duidelijkheid
[attachment=1852]IMAG4498.jpg[/attachment]
Een foto van beide tenen
[attachment=1853]IMAG4499.jpg[/attachment]
Het lijkt op een schimmelnagel. Dus toch maar even naar de huisarts.
Dankje voor je snelle reactie! Ik dacht inderdaad ook zoiets.. Maar horen die strepen daar ook bij, en het feit dat het daarboven blijft? Ik kwam ook de Lijnen Van Beau tegen als uitleg maar die zien er net weer iets anders uit..
Ik denk dat de huisarts als enige uitsluitsel biedt, misschien toch maar bellen
Dat de lijnen boven blijven kan maar het zal uiteindelijk uitbreiden en de hele nagel aantasten.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!