- Anoniem21 september 2014 om 09:14
Bijna 3 jaar geleden is bij mijn dochter van nu 12 jaar een zware tafel op haar voet gevallen. Het was toen niet gebroken maar zwaar gekneusd en een flinke wond die gehecht is. Na een aantal weken op krukken ging het daarna weer goed.
Tot vorig jaar, anderhalf jaar na die kneuzing, kreeg ze weer heel veel last van haar voet. In eerste instantie op dezelfde plaats (net onder grote teen) maar later ook bovenop de voet en nu sinds een jaar aan onderkant, binnenkant voet.
Het doet met name zeer bij sporten. Ze deed aan tennis maar is hiermee gestopt doordat het enorm veel pijn doet. Een uur wandelen eindigt in strompelen.
We zijn bij een orthopead geweest, foto, mri en ctscan zijn gemaakt maar er worden geen grote afwijkingen gevonden.
Naar revalidatiearts geweest, maar pijn werd alleen maar erger na bijv 10 minuten hardlopen. Wat natuurlijk logisch is aangezien ze ook veel last ervaart als ze zelf sport en beweegt.
De orthopead wil haar nu niet meer terugzien en zegt dat ze maar moet leren leven met de pijn omdat er geen afwijkingen zijn.
Wij kunnen ons hier niet in vinden. Hoe kunnen we nu accepteren dat een heel sportief meisje dat eerst 4x per week tenniste nu niets meer kan. Ze beweegt dus nog wel regelmatig maar strompelt daarna en zit met een ijszak op de bank.
Heeft iemand een suggestie wat we zouden kunnen ondernemen?2 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 september 2014 om 15:28Vraag aan de huisarts een verwijzing voor een second opinion en ga naar een andere orthopeed in een ac. ziekenhuis
ReagerenEdwin7 oktober 2021 om 21:40Ik heb precies hetzelfde. Dag en nacht pijn en hoe meer ik doe hoe erger dat het word….
Reageren